Wpis z mikrobloga

Citroën świętuje w tym roku trzydziestolecie Xantii, która miała swą premierę rynkową 4 marca 1993 r. Wyprodukowana w liczbie ponad 1 300 000 sztuk w latach 1993–2002 w Europie (w latach 1996 i 1997 Xantia odniosła też sukces w Chinach), stała się kultowym modelem w historii marki Citroën. Więcej: https://wiekdwudziesty.pl/citroen-xantia-30-lat-modelu/

#historia #ciekawostkihistoryczne #motoryzacja #francja #samochody #zainteresowania #youngtimer
wiekdwudziesty_pl - Citroën świętuje w tym roku trzydziestolecie Xantii, która miała ...

źródło: 28b3d8fe88af14eb0a1be94fe9c3e19009acc911_2_1314x738

Pobierz
  • 30
rozumiemy, nie jesteś entuzjastą francuskiej motoryzacji :)


@wiekdwudziesty_pl: jestem entuzjastą motoryzacji, ale nie konkretnych państw. Na przykład Saab za wnętrze, Volvo za karawan, Audi za R5 (oraz 1.8T no i quattro), BMW za R6 i RWD, Mercedes za diesle, Opla za kadetta (no i Omega), Renault za lagunę, a Citroena za.. no nie wiem w sumie. Nie zapominajmy o Lancii!
@wiekdwudziesty_pl: Citroen i kultowe modele xD

Marka, która sra z góry do dołu na całą swoją historię. Gdzieniegdzie przewijają się jakieś klasyki w spotach Citroena i w zasadzie to tylko tam... Na ulicy uświadczyć Xantie (już nawet nie mówię o XM) to jakby ducha zobaczyć. Dla nich nie ma czegoś takiego jak kultowe modele, zajechali wszystko swoją polityką i brakiem produkcji jakichkolwiek części do swoich samochodów.

Stare 30-40 letnie Mercedesy będą
@GeDox Citroen ma Hydro. Kto raz miał i już nie ma, ten zawsze wraca myślami do hydropneumatyki. Może Mercedes ma podobne rozwiązanie, ale jechałem nim i to nie jest to samo. Komfort jazdy hydro jest po prostu z innej ligi.
@albadorap jeden rabin powie tak, drugi nie. Miałem X7 od nowości do 360kkm, teraz Lexusa i DS7, w międzyczasie krótko Mercedesa. C5 (zawieszeniowo) był z nich najlepszy. DS ma co prawda active scan suspension ale to zupełnie nie jest to samo. Jeżdżę tylko długie trasy i tam czuję różnicę na plus Hydro.
@Tapirro moje C5 miały tendencje do przechylania auta na boki, na rondach najbardziej to irytowało, a pneumaty zazwyczaj lepiej sobie radziły, ale tak jak mówisz, jeden woli jedno drugi co innego
@albadorap: akurat ostatnie C5 to było najmniej komfortowe

@Blackbeard121

Marka, która sra z góry do dołu na całą swoją historię. Gdzieniegdzie przewijają się jakieś klasyki w spotach Citroena i w zasadzie to tylko tam... Na ulicy uświadczyć Xantie (już nawet nie mówię o XM) to jakby ducha zobaczyć. Dla nich nie ma czegoś takiego jak kultowe modele,


To mental i brak kultury technicznej w Polsce a nie sranie marki. Praktycznie nikt