Wpis z mikrobloga

Aktualizacja mojej prywatnej #afera z #obslugaklienta w #play #play24

#tldr Dzisiaj w drodze przebojów z obsługą klienta play, po licznych niedopatrzeniach konsultantów i reklamacjach miał się skończyć mój abonament a ja w najbliższych dniach miałem spokojnie przenieść się do wybranego operatora. Niestety z Play nic nie jest łatwe...

Cały kontekst bardzo #tldr https://wykop.pl/wpis/73736179/tldr-play-nalicza-podwojne-abonamenty-chrzani-kore

Dwa dni temu złożyłem wniosek o przeniesienie do nowego operatora. Wczoraj dowiedziałem się od nowego operatora, że transfer ma być możliwy dopiero 1.01.2024. Nie wiem jakim cudem kiedy mam odpowiedź na reklamację od play w którym uznają datę 20.11.2023 jako koniec umowy. Złożyłem wczoraj na infolinii Play ente zgłoszenie iż oczekuje wyprostowania w systemie daty dopuszczenia do przeniesienia. Dzisiaj otrzymałem telefon, ogólnie konsultantka w porządku, nawet z poczuciem humoru. Zgłosiłem listę spraw do załatwienia - uzupełnienie brakujących korekt abonamentu (dostałem do wczoraj tylko 1 z 2 wystawionych, nadal czekam na 3 wyrównującą nadpłacony abonament za niepełny miesiąc usługi), potwierdzenie tego, że nie mam już żadnego abonamentu (w nocy dostałem wiele wiadomości technicznych od play, jedną sugerującą przeniesienie numeru do taryfy na kartę, drugą późniejszą informującą o odpięciu numeru internetowego i podwyższeniu w związku z tym abonamentu ??? od 1 grudnia...) oraz zmienienie w systemie terminu od którego mój numer może być udostępniony czysto do transferu do nowego operatora.

Pierwsze dwie sprawy Pani obsłużyła sprawnie, niestety przy kwestii zmiany daty do przeniesienia Pani próbowała wmówić mi (przykro mi, inaczej tego nie nazwę), że to moja wina gdyż tak zaznaczyłem we wniosku do nowego operatora. Niestety, pamiętam co zaznaczyłem - wybrałem z dostępnych opcji "po zakończeniu okresu wypowiedzenia" (do wyboru było jeszcze "po zakończeniu okresu umowy" oraz ze wskazaniem konkretnej daty") czyli na logikę zgodnie z decyzją pisemną od Play dziś... (a nawet jeśli wybrałbym po zakończeniu okresu umowy to umowa była na czas nieokreślony w związku z czym kończyła się wypowiedzeniem DZIŚ - na logikę).

Pani próbowała powtórzyć swoją wersję o mojej winie, którą rzekomo widzi w systemie. Na moją wyraźną prośbę o odczytanie jaką to w takim razie opcję tam oznaczyłem, jeśli już ma taką wiedzę, nie odpowiedziała. Powiedziała natomiast, że niestety tego się już zmienić nie da i tak musi zostać, że przeniesienie widocznie będzie możliwe 1.01.2024... W skrócie poinformowałem, że nie przyjmuje tego do wiadomości, że informacją do nowego operatora trafiła od play, bo już z nowym operatorem się w tej sprawie wymieniłem korespondencję, ja żadnej daty nie wyznaczałem... W dodatku blokowanie przeniesienia oferty bez umowy jest zwyczajnie niezgodne z prawem (bo jest? prawda?). Poprosiłem o utworzenie zgłoszenia dla działu technicznego by zmienili odpowiednie parametry, co powinno dawno mieć miejsce, tak bym mógł na czysto przenieść numer - nie wierzę, że administrator nie może tego zmienić w kilku klikach. U nowego operatora uzyskałem informację, że mogą przenieść mnie natychmiast ale wyłącznie na moją prośbę, bo obawiają się czy nie poniosę z tego powodu kosztów (i to jest prokliencka obsługa! Play naliczający podwójne abonamenty przy próbie utrzymania klienta może się uczyć). Jeśli Play jutro tego nie ogarnie, jak tylko dotrze kurier z nowym simem, po prostu złożę dyspozycję przeniesienia. I niech tylko się dowiem, że zostają mi wystawione jakieś opłaty z tego tytułu to zrobię edycję wpisów dla #uoik ¯\(ツ)/¯
  • 2
  • Odpowiedz
@kstkcr: ale w przypadku przeniesienia numeru tutaj akurat działa to inaczej. Jeśli wybrałeś opcję "z zachowaniem okresu wypowiedzenia umowy z dotychczasowym operatorem" to stary operator po otrzymaniu wniosku o przeniesienie traktuje to jako nowe wypowiedzenie i liczony jest termin 30 dni od momentu złożenia wniosku albo 30 dni od nowego okresu rozliczeniowego (w zależności od umowy). Jeśli wcześniej złożyłeś rezygnację bez przeniesienia to w Orange powinieneś wybrać opcję przeniesienia z wybraną
  • Odpowiedz
  • 0
@Avmatrac: To brzmi sensownie (nawet jeśli przewrotnie), i gdybym dostał takie wyjaśnienie od Pani na infolinii to by też było spoko, bo póki co to wyglądało jakby rozpatrzona ręcznie reklamacja nie była gdzieś w systemie... Nic to, jutro ma być kurier z kartą sim, z nowym operatorem (akurat nie Orange a Viking) jestem po miłej korespondencji, jak powiem, że mam sim to po prostu zrobią przeniesienie - z tego co już
  • Odpowiedz