Wpis z mikrobloga

To co teraz powiem wyda się szokujące ale tak.

X-Ray Engine wyciera podłogę Unreal Engine 5!

To jest wręcz niewiarygodne ale taka jest prawda. Unreal Engine 5 to jedno wielkie oszustwo. To największy scam w historii gamingu. Ten silnik wygląda dobrze tylko na technologicznczych demach i wyreżyserowanych gameplayach. A jaka jest rzeczywistość? Jak ten silnik prezentuje się w praktyce? Właśnie tak. Wygląda totalnie plastikowo. Tekstury nie mają żadnej szczegółowości ani ostrości. Kolory biją po oczach jaskrawością. Oświetlenie jest sztuczne do bólu. Wygląda na to że nie da się na tej technologii zapewnić realistycznej grafiki przy poziomie współczesnych konsol i pecetów. A przecież X-Ray Engine w 2007 roku (16 lat temu!) potrafił zachwyć ostrymi teksturami, dynamicznym realistycznym oświetleniem czy nawet fizyką obiektów. Szkoda że GSC porzuciło ten swój silnik zamiast spróbować go unnowocześnić. Stalker 2 już nie będzie miał tego samego klimatu jaki miała trylogia z lat 2007-2009 gdyż stał za tym właśnie specyficzny silnik który wywodził się z pecetów. Gra wyjdzie na konsole, będzie przystępna dla każuali, zarobi kupę hajsu ale dla nas fanów oryginału to już nie będzie to samo.

#stalker #gry #unrealengine5 #pcmassterrace #konsole
Larsberg - To co teraz powiem wyda się szokujące ale tak.

X-Ray Engine wyciera podło...
  • 9
  • Odpowiedz
@Larsberg:
Unreal Engine? More like Soulless Engine lmao!
A tak na poważnie to to się zgadzam, będzie lipa, ale obawiam się że autorskie silniki odejdą prędzej czy później do lamusa.
To że własny silnik wymaga czasu i pieniędzy to jedno, większym problemem jest to że przy obecnej rotacji pracowników szkolenie noobów jest nieopłacalne i marnuje kupę czasu, lepiej żeby pracowali w czymś co już znają. I nie zaczynajmy nawet mówić o
  • Odpowiedz
  • 7
@Kaloryfe: X-Raya przerobiło przecież na własny silnik 4A Games - byli pracownicy GSC co odeszli by założyć własne studio. Efekt? Metro Exodus czyli jedna z najładniejszych gier jakie powstały. Czuć w niej ducha tej technologii.
Larsberg - @Kaloryfe: X-Raya przerobiło przecież na własny silnik 4A Games - byli pra...

źródło: Metro-Exodus-5

Pobierz
  • Odpowiedz
@Larsberg: Trochę się zgodzę, trochę nie. To znaczy UE4/5 jest fajnym out-of-the-box rozwiązaniem, no i generalnie nie mają słabego techu bo tam są spoko rzeczy. Ale no to nie jest uniwersalne do wszystkich gier, to nie jest zoptymalizowane do każdej gry i tak dalej. Dlatego jak masz konkretny produkt i konkretną wizję to własny silnik wygrywa. Dobry przykład to pierwszy Plague Tale, który robił stosunkowo mały team (choć IIRC to weterani),
  • Odpowiedz
X-Raya przerobiło przecież na własny silnik 4A Games - byli pracownicy GSC co odeszli by założyć własne studio. Efekt? Metro Exodus czyli jedna z najładniejszych gier jakie powstały. Czuć w niej ducha tej technologii.


@Larsberg: nie, nie przerobiło. 4A Engine to zupełnie inny silnik i 4A Games już udowadniało kiedyś, że te silniki nie mają nic ze sobą wspólnego.
Na tych trailerach Stalker wygląda bardzo dobrze i nie wiem gdzie ty
  • Odpowiedz