Wpis z mikrobloga

Mirki pomocy, ja jestem kompletnie zielony w temacie elektryki, ale kupilem sobie coś jak na załączonym obrazku. Problem polega na tym, że w kabinie jest kilka lampek led oraz lodówka, które oczywiście zużywają prąd. Co prawda na dachu mam panel słoneczny, ale aktualnie mieszkam w Norwegii, przez śnieg i brak słońca panel praktycznie staje się bezużyteczny.

Kabina ma podpięcie pod zwykłe gniazdko z tyłu, wiec jak jestem w domu mogę naładować sobie akumulator, ale wystarcza on tylko na ok. 30h pracy, może nawet mniej.

Teraz pomyślałem sobie, że przecież w samochodzie mam hak, więc mógłbym podłączyć się pod gniazdko obok, tylko nie do końca wiem, co muszę kupić żeby to działało? Kupując kabinę sprzedawca powiedział mi, że kable na tym gniazdku w samochodzie mogą być zbyt cienkie, więc pytanie moje brzmi:

Czy mogę jakoś zmienić te kable tak, aby to działało? Pomyślałem, że przecież mam na pace też podpięcie z do zapalniczki, może stamtąd mogę pociągnąć prąd? Ewentualnie może innym rozwiązaniem byłoby pociągniecie kabli bezpośrednio z akumulatora?

#elektryka #elektrykasamochodowa #mechanika #caravaning #camper #kamper
Vantrilio - Mirki pomocy, ja jestem kompletnie zielony w temacie elektryki, ale kupil...

źródło: gladiator-b-1920x1080-3

Pobierz
  • 11
  • Odpowiedz
@Vantrilio: Uważaj, żebyś sobie nie zrobił kuku nie znając się na elektryce(!) i lądując na jakimś zadupiu i bez prądu i bez auta które da się uruchomić - bo zrobiłeś "genialne połączenie" i lodówka zajechała ten z auta. Niezbyt jasno określasz czy masz w aucie wyłącznie jeden akumulator (ten "samochodowy" do uruchamiania i jazdy) czy do zasilania lodówki reszty jest drugi (i jaki).
  • Odpowiedz