Wpis z mikrobloga

via Wykop
  • 0
@Yuri_Yslin: fizyki nie oszukasz. Modlin jest słabo podłączony do Wawy. W odpowiednich godzinach czas dojazdu tyle co do Radomia. Są też decyzję środowiskowe.

Kolejno to Cargo, które nie mieści się na lotnisku Chopina. A ruchu pasażerskiego nie wywalisz na tyle do Modlina i Radomia by zrobić miejsce na Cargo.

Potrzebne nam duże lotnisko. By mieściło i ruch pasażerski i Cargo. Modlin i Radom nie ma co rozbudowywać, a trzymać na czas
@N331: ale ja nie pytam o to, co myślisz w temacie zastąpienia cpk rozbudową Modlina, tylko czemu Modlin nie ma perspektyw rozwoju.

Baranów też jest tylko pustym polem w dupie - infrastrukturę można zbudować wszędzie, więc argumentów pt "słaby dojazd"nie akceptuję, sorry:)
via Wykop
  • 0
@Yuri_Yslin: masz przykład (nie)sławnego lotniska pod Berlinem, co się dzieje gdy chcesz powiększyć już istniejący terminal i jeszcze dodać cargo. A wniosek jest taki, że lepiej zbudować od nowa. A małe zwiększenie przepustowości Modlina nie rozwiązuje problemu, że w Polsce nie ma lotniska pod cargo. Radom i Modlin nie są w stanie odciążyć Chopina, więc dalsze inwestycje to wywalenie pieniędzy w błoto jeśli powstanie CPK.

No i planowane tory pod Modlin
No i planowane tory pod Modlin są z dupy, bo prowadzą tylko z Warszawy


@N331: Pewnie nie wiesz, ale PLK miała zaplanowany tor omijający Warszawę (a raczej LK9), odchodzący od CMK w kierunku Nowego Dworu, na dekady przed powstaniem koncepcji CPL ( ͡° ͜ʖ ͡°) Są nawet tereny na to przygotowane.

. A małe zwiększenie przepustowości Modlina nie rozwiązuje problemu, że w Polsce nie ma lotniska pod
via Wykop
  • 0
CPK jest planowane jako hub dla LOT-u, a nie jakieś "lotnisko cargo". Poza tym nawet nie mamy wykorzystanej przepustowości cargo istniejących lotnisk. Także ten ( ͡° ͜ʖ ͡°)


@Yuri_Yslin: CPK też jest zaplanowane pod cargo, a zwolennicy twierdzą, że lotnisko lepiej dostosowane do logistyki stanie się właśnie hubem na Polskę i Europe wschodnią

Wracamy do pierwotnego pytania: niby czemu nie? :) Modlin był blokowany politycznie.


@Yuri_Yslin:
CPK też jest zaplanowane pod cargo


@N331: Odsyłam do koncepcji CPK, wypowiedzi Horały, etc. Pierwotną funkcją CPK jest bycie hubem transportowym. Grzanie tematu cargo rozpoczęli apologeci projektu w jego obronie, chociaż to nie jest główne przeznaczenie CPK.

CPK ma być hubem dla LOT-u i umożliwić jego rozwój i ekspansję.

https://www.cpk.pl/pl/inwestycja/baza-wiedzy

toć pisze trzeci raz, że dla panów na CPK ważne jest cargo, aby stworzyć lepsze warunki niż u Niemca.


@N331: