Wpis z mikrobloga

"nowoczesne" xD Euro 5 jest od 2010 roku. 15 letni samochód nie jest w żadnym wypadku nowoczesny.


@pekak: czy pan inżynier mógłby mi, maluczkiemu wyjaśnić czym konkretnie różnią się samochody dzisiaj, od tych sprzed 15 lat? Co tak bardzo je odróżnia, że Fabię albo Dacię Sandero z 2023 można określić (jak mniemam) mianem "auta nowoczesnego", a Focusa z 2008 roku już nie?
@OskarDeveloperski: abs wydłuża drogę hamowania mordo ( ͡° ͜ʖ ͡°)

I przy prędkościach miejskich (przypominam, że mówimy wciąż o sct w centrach dużych miast) droga hamowania nie ma żadnego znaczenia, bo różnice między seicento, suvem i dostawczakiem to będzie metr.

Ciągle nie rozumiem dlaczego dziadek w suvie może produkować więcej zanieczyszczeń i stwarzać większe zagrożenie dla otoczenia, a dziadek w seicento nie może produkować mniej zanieczyszczeń i
abs wydłuża drogę hamowania mordo ( ͡° ͜ʖ ͡°)


@Ogau: tak, gdy alternatywa jest doslowne dachowanie ( ͡° ͜ʖ ͡°)

seicento, suvem i dostawczakiem to będzie metr.


Co jest roznica miedzy zyciem a smiercia dla pieszego, wiec twoj argument leci do kosza i juz wiecej mordy nie otwieraj.
@pekak: Jesteś naiwny jak dziecko.

W dziedzinie silników spalinowych nie da się niczego więcej wykręcić. Pokazała to afera z volkswagenem.
Fizyka jest nieubłagana.

W normach EURO już od przynajmniej 15 lat nie chodzi o ekologię a o niedopuszczenie do europejskiego (niemieckiego) rynku konkurencji z zewnątrz.

Jak to jest że wszędzie poza UE samochody są tańsze nawet o 1/3?

Jak można być tak naiwnym? Ile ty masz lat?
Co jest roznica miedzy zyciem a smiercia dla pieszego


@OskarDeveloperski: czyli rozumiem wprowadzamy najpierw zakaz jazdy dostawczaków? No i teraz o co chodzi z sct? O drogę hamowania czy emisję spalin? Bo jak o drogę hamowania to chyba przydałyby się regularne testy przy przeglądach i jakaś norma euro 8 chyba?

Powtarzam, przyznaj, że chcesz wprowadzenia strefy wolnej od biedaków i kończymy temat. Zamordysto ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@pekak @kone znaczy, że są drogie i "średniaków" nawet na te auta nie stać, a przy okazji znaczy, że mają różne rozwiązania, które ograniczają emisję. Tu nie chodzi o likwidację jakichś smrodow z 1973 roku, tylko po prostu o odkorkowanie ulic - biedni na chodniki, bogaci na ulice. No sorry.

@swiadomy_anakolut myślę, że nie zakazami, tylko zachętami do zmiany nawyków, tworzeniem alternatyw i może dbaniem o to, żeby ludzi było stać na
Naprawdę cieszmy się, że żyjemy w Europie, gdzie mamy komunikację zbiorową i próbę ogarnięcia zasad tak, żeby dało się żyć zarówno biednemu, jak i bogatemu.

Wycięcie z miasta gruzów, które samochodowi wolnościowcy kupili za 3k na swoich wsiach ma same zalety dla wszystkich. Polećcie na wakacje do Los Angeles i zobaczcie jak wygląda Wasz samochodowy raj. A przy okazji jak wygląda prawdziwe wykluczenie 20% najbiedniejszej części społeczeństwa.

Nie ma opcji, żeby w
@Lardor to kolejny suwak w rękach rządzących. Max kilka lat i tylko elektryki wjadą, ew. auta z dyspensą kapłana ekologii z KE. Jak już to wejdzie to zostanie.
czy pan inżynier mógłby mi, maluczkiemu wyjaśnić czym konkretnie różnią się samochody dzisiaj, od tych sprzed 15 lat? Co tak bardzo je odróżnia, że Fabię albo Dacię Sandero z 2023 można określić (jak mniemam) mianem "auta nowoczesnego", a Focusa z 2008 roku już nie?


@missioncritical: jak to co - wg wykopków najważniejsze są multimedia. Nowa Dacia ma bardziej współczesne przyciski i tablet wyprodukowany teraz, więc musi byc lepsza, bo najważniejsze żeby
@Ogau: Przeciez przed chwila sie kajałes, przepraszales i paliłes buraka jak okazalo sie jednak ze nowoczesne auta sa bezpieczniejsze i bardziej ekologiczne a teraz nagle znowu wchodzi ci schizofrenia i wracasz do dawno obalonych wysrywow? Ty jestes na cos chory? Gwozdz w mozgu za bardzo uwiera?