Wpis z mikrobloga

W jaki sposób silniki Boosterjet w #suzuki Vitara nie mają tej przypadłości, że turbinę i przypływ mocy czuć dopiero od pewnych obrotów? Nie cierpię jazdy z turbiną, bo dodając dynamicznie gazu auto muli, aż do momentu, kiedy po sekundzie zaczyna jednak wchodzić w nadświetlną xD Dlaczego Suzuki nie mają tego problemu i mają dobry moment od samego początku? Dlaczego wszyscy nie stosują tego rozwiązania?
#motoryzacja #samochody
  • 20
  • 0
bo tylko benzynka


@lkjp: ale znajomy ma benzyniaka w Fordzie Kuga i to samo - muli na niskich obrotach i turbina odpala się dopiero po chwili (chyba, że bardzo się mylę i to jednak diesel...)

Znalazłem taki filmik, od 2:30 - być może ten dodatkowy zawód na wylocie turbiny pozwala na to, że turbina na niskim obrotach kręci się wolniej, ale gdy dajemy w palnik to szybko się rozpędza? Czy to
Ranger - >bo tylko benzynka

@lkjp: ale znajomy ma benzyniaka w Fordzie Kuga i to sam...
@Ranger: zapewne świetnie wystrojona geometria i dobrze dobrana turbina. Widać to w przypadku 2.0 TDI z lat 2006-2012. Silniki 140km miały natychmiastowa reakcje na gaz, podczas gdy 170km miały turbodziure.
  • 0
@paniczhrabi: i to jest bardzo dobre pytanie, na które nadal nie udało mi się znaleźć odpowiedzi... Niby CVT wg. tabeli:
VITARA 2015-UP 1.4L JF016E [CVT]
ale jednak widać i słychać, że zmieniają się obroty podczas zmiany biegów (które są turbo-płynne) i jest ich 6, podobno to może być CVT z wirtualnymi nastawami... Choć też są informacje, że to skrzynia z torque-converter czyli chyba klasyczna na tym sprzęgle.

Ogólnie chciałbym się dowiedzieć
@Ranger:

1. Mała turbina perfekcyjnie dopasowana wydajnością do pojemności silnika i energii gazów wylotowych. Zauważ, że Boosterjet występuje wyłącznie w wersji 1.4 i nie ma wersji o większej pojemności (OK, jest jeszcze litr, ale to inna sprawa). Wada będzie taka, że prawdopodobnie silnik będzie słabo na chipa reagować - w sensie, że przyrost mocy będzie stosunkowo niewielki.

2. Suzuki - akurat te sakożłopy są mistrzami w projektowaniu małych silników i nikt
@Ranger: Ogólnie można, nikt tego nie sprawdza ( ͡° ͜ʖ ͡°) Ale nie polecam tego robić bo wtedy spada ciśnienie oleju w skrzyni, co może wpływać na jej żywotność. No i nie po to sie kupuje automat, żeby co chwilę machać tą wajchą
  • 1
@szary_robak: ja wiem, ale mam teraz kilka zwężek po drodze, na których czeka się po kilka minut, a noga usycha :/ na P za dużo wachlowania z guzikiem i hamulcem, a przejście z N na D to tylko pociągnięcie drążka i zrzucenie ręcznego i auto jedzie
@Ranger: Jeśli jesteś z okolic Trójmiasta to mogę dać się przejechać to sam sprawdzisz jak to wszystko działa. Sam będę prawdopodobnie niedługo sprzedawał. Muszę kupić coś większego.
@Ranger: Tak, ale tylko 1.4 boosterjet (129 KM) z mild hybryd. Silnik elektryczny (13 koni) kryje tzw. turbo dziurę - stąd ten efekt. Razem jednostka na ponad 300 Nm momentu - położonego w niskim zakresie obrotów. A miękka hybryda jest 48v. Bardzo ciekawe rozwiązania i w dodatku skuteczne.