Wpis z mikrobloga

#medycyna #lekarz #studia #wojsko #lodz

Witam,

Obecnie mam dylemat, bo zastanawiam się nad studiami wojskowo-lekarskimi w ramach MON.
Mam teraz prawie 30 i jestem po Inżynierii środowiska ale praca w branży to jest nieporozumienie moim zdaniem. Ogólnie to jak byłem w liceum to nawet zastanawiałem się nad medycyną bo biologia była dla mnie ciekawa, a chemia była przedmiotem, który łatwo ogarnialem ale mialem spaczony obraz tego zawodu (bo na chirurga sie jednak nie nadaje). Koniec końców postanowiłem iść na najbardziej „wszechstronne” studia czyli PW co było totalnym błędem, a ciągnięcie tych studiów i potem bujanie się z pracą w branży było już tylko kumulacją błędów.

Chciałbym się dowiedzieć czy jest tu ktoś kto skończył te studia lub aktualnie studiuje Medycynę w ramach MON bo mam parę pytan:

1. Czy wogóle można się dostać na te studia jak się ma ok. 30 lat (test sprawnościowy nie jest dla mnie problemem bo akurat jestem aktywny ;) )

2. Jak wygląda sprawa z specjalizacją po studiach ?? Czy Wojsko narzuca Ci ją z góry czy jednak jest jakiś wybór ?

3Jak wyglądają zarobki po studiach ? Czy można dorabiać w przychodniach czy jednak jest się ograniczonym tylko do pracy dla wojska ?

Z góry dzięki za odpowiedzi.
  • 4
  • Odpowiedz
@Student-technik: W rekrutacji na wojskowo-lekarski musisz mieć wiek poniżej 26 lat, chyba że się coś pozmieniało. Kiedyś w ogóle na każdą medycynę trzeba było mieć w rekrutacji mniej niż 26 lat, nie wiem jak teraz. Na niestacjonarnych może być inaczej. Na Twoim miejscu zacząłbym od sprawdzenia właśnie tej kwestii wieku.
  • Odpowiedz
@Kola100 z opisu na stronie wynika, że nie ma oficjalnie górnego limitu wieku. Jednak obawiam się, że rozmowa kwalifikacyjna jest po to, żeby poodrzucać osoby, które „nie pasują” do oczekiwanego typu studenta. Dlatego jestem ciekawy czy znajdzie się ktoś komu udało się dostać na te studia właśnie koło 30.