Wpis z mikrobloga

Moglibyście podpowiedzieć jakich wycen za robociznę mogę się spodziewać za doprowadzenie domu do SSO (fundamenty, ściany, więźba, strop etc)?
Czekam na wycenę od murarza którego z polecenia dostałem, a że jestem kompletną zielonką w temacie i to pierwszy którego pytam to nie wiem jak wygląda rynek z cenami.
Region Łódzki, dom parterowy 116m2 + 35m2 garaż (152m2 łącznie).

Będę wdzięczny za jakieś orientacyjne wartości. ()

#budowadomu #budujzwykopem #nieruchomosci
  • 6
  • Odpowiedz
@AryanWonderBoi: Wygooglaj sobie ceny poszczególnych prac w google, osobno murowanie osobno więźba osobno strop itp, masz taką stronkę KB mają dość wiarygodne cenniki, da Ci to jakiś pogląd na to czego się spodziewać i która cena jest "akceptowalna" a ktra "#!$%@? w kosmos".
  • Odpowiedz
@AryanWonderBoi: jak wycenialem robocizne do SSO u kilkudziesieciu ekip, to mialem wyceny od 300/m2 do 1000/m2. Trzeba liczyc od calkowitej powierzchni po podlogach, a nie uzytkowej. Im bardziej skomplikowany projekt (wiecej podciagow, slupow, wykuszy, balkonow) tym blizej tego 1000/m2.
Z moich doswiadczen wynika, ze dwie najpopularniejsze stawki to 500 i 700.
  • Odpowiedz
@AryanWonderBoi: mury, liczone po powierzchni ściany: - 100zł/m2 - materiał, ok. 70zł/m2 robota.
dach, liczone po powierzchni krycia: 185zł/m2 - materiał, ok. 100zł/m2 - robota.
fundament to bardzo specyficzna sprawa, duży wpływ ma rodzaj izolacji przeciwwodnej oraz gruntu. W dobrych warunkach to i w 40k się zmieścisz z robotą za całość.
  • Odpowiedz
@AryanWonderBoi: nie bierz dużych ekip, będzie szybko ale #!$%@?, oni wpadają na chwilę robią byle było, a o gwarancji zapomnij. Nie wierz w żadne umowy, jak przyjdzie co do czego to ta umowa jest o kant dupy, bo ty chcesz wybudować dom a nie latać po sądach. Gwarantem jesteś ty, to co zauważysz, wyłapiesz i powiesz ma być zrobione. Bierz ekipy 2-3 osobowe, jakiś mietków co robią 3 budowy rocznie. Jakość
  • Odpowiedz