Nie zrozumcie mnie źle. Jestem super zadowolony z mojej Fabii Kombi III 22' 1.0 MPI 60 KM. Ale jak powiedział Marszałek: ,,zwyciężyć i spocząć na laurach to klęska". Tak więc warto mieć dalsze ambicje, marzenia, wyznaczone cele. Przedstawiam swoje prawdopodobne kolejne auto za x(x) lat. Skoda Octavia 2.0 TDI 115 KM 6-biegowa ᕙ(✿͟ʖ✿)ᕗ
Oczywiście nówka sztuka. Gdy już będę CEO z prawdziwego zdarzenia...
A co do Fabii to, nawet po zakupie nowego mojego pojazdu flagowego, to Ułan i tak pozostanie ze mną ,,dopóki koła odpadną" - jako drugie auto w rodzinie i/lub pracownicze.
@trololo55: 115 KM pali średnio 4,1 L, a 150 KM pali średnio 5,6 L. 1,5 L róznicy 100 km. Rocznie przy moich przebiegach (ok. 33k km) to 3,4 tys. zł więcej w spalaniu. Przez 10 lat 34 tys. zł więcej wydane na spalanie.
Czyli podsumowując: 1) 200 KM silnik spala o 37% więcej niż 115 KM 2) jest bardziej wysilony i szybciej się zużyje 3) trzeba dopłacić 40k, czyli o ponad
@bidzej: akurat mam bezpośrednie porównanie bo mam benzynę 100koni i diesla 100koni.. nie można nawet ich porównywać jest tak ogromna różnica. A jak wyliczysz przyspieszenie, z niutów, przełożenia skrzyni na danym biegu, przełożenie główne, masa i średnica opon, to jest o 29% większe w dieslu. Osobiście już 2-4% różnicy jestem w stanie odczuć, jak bawiłem się w różne rozmiary opon. skoro 2-4% już czuje, to coś o przyspieszeniu lepszym o 29%
@bidzej: Nie uznaję samochodów z grupy PSA, nie mam do ich silników jakiegokolwiek zaufania, a liczy się dla mnie żywotność jednostki napędowej.
@Roess Tak, mówię o Skodzie, a o co chodzi? Skoda / Grupa VAG produkuje całkiem przyzwoite samochody. Fajne są też np. Lexusy, ale nie wydam na auto ponad 200k zł, a po tyle chodzi taki Lexus ES Business Edition.
@dzem_z_rzodkiewki: Nie było Fabii w dieslu. Poza tym mówię o zakupie za x lat, gdy będę mieć zasobniejszy portfel. Teraz mam małolitrażową benzynę + lpg, gdzie przejechanie 1000 km wychodzi mi najkorzystniej cenowo - 200 zł / 1000 km. A taki diesel palący 4,1 litra i do tego dotrysk AdBlue to już 270 - 275 zł / 1000 km.
@assninja Wymiana co 7000 - 8000 km lub co 4,5 - 5
@Adamfabiarz: Spoko taka Octavia, a te 115KM to wystarcza do bardzo przyzwoitego #!$%@?, a nie to co większość tu pisze ( ͡°͜ʖ͡°) Od ponad roku jeżdżę służbową Octavią 110KM w benzynie i daje rade xD A ma na papierze 100Nm mniej i 0.9 do setki więcej.
@walokid: Jak się ma oczy w dupie i nie wie jak się korzysta z lusterek / nie potrafi ocenić odległości, to i 700 koni Ci nie pomoże. A jak potrafisz korzystać z lusterek, umiesz oceniać odległość oraz wiesz na co stać twoje auto, to 115 koni jako tako da radę, o ile nie ciągniesz kempingu xD
@gusguster: Miasto odpowiada za ok. 18% moich przebiegów. Kolejne 2-5% to przemieszczanie podmiejskie / aglomeracyjne. A reszta przebiegów to typowa trasa.
@r5678 Chyba nie rozumiesz czym jest moc. Moc to zdolność do wykonania pracy w czasie. Moc bierze się z iloczynu momentu obrotowego i prędkości obrotowej silnika. Samochód o wyższej mocy maksymalnej zawsze będzie miał wyższą prędkość maksymalną, lepsze przyspieszenie niż ten o niższej. Z tym się nie dyskutuje. Odpowiedzią dlaczego twój diesel ma lepsze przyspieszenie niż benzyna o tej samej mocy maksymalnej jest to, że diesel ma większą MOC za sprawą wyższego
Skoda Octavia 2.0 TDI 115 KM
6-biegowa ᕙ(✿ ͟ʖ✿)ᕗ
Oczywiście nówka sztuka. Gdy już będę CEO z prawdziwego zdarzenia...
A co do Fabii to, nawet po zakupie nowego mojego pojazdu flagowego, to Ułan i tak pozostanie ze mną ,,dopóki koła odpadną" - jako drugie auto w rodzinie i/lub pracownicze.
#samochody #motoryzacja #fabia #octavia #pokazauto #wygryw #vagboners
Czyli podsumowując:
1) 200 KM silnik spala o 37% więcej niż 115 KM
2) jest bardziej wysilony i szybciej się zużyje
3) trzeba dopłacić 40k, czyli o ponad
@Adamfabiarz: ja miałem diesla 200km i i tak czasami brakowało. Także nie wyobrażam sobie jeździć benzyną 115
@trololo55: No nie. A 115 pali i tak mniej. Z tym 115 da się już żyć, to nie jest pierdzik 1.0 60KM ¯\(ツ)/¯
A jak wyliczysz przyspieszenie, z niutów, przełożenia skrzyni na danym biegu, przełożenie główne, masa i średnica opon, to jest o 29% większe w dieslu. Osobiście już 2-4% różnicy jestem w stanie odczuć, jak bawiłem się w różne rozmiary opon. skoro 2-4% już czuje, to coś o przyspieszeniu lepszym o 29%
@bidzej: Nie uznaję samochodów z grupy PSA, nie mam do ich silników jakiegokolwiek zaufania, a liczy się dla mnie żywotność jednostki napędowej.
@Roess Tak, mówię o Skodzie, a o co chodzi? Skoda / Grupa VAG produkuje całkiem przyzwoite samochody. Fajne są też np. Lexusy, ale nie wydam na auto ponad 200k zł, a po tyle chodzi taki Lexus ES Business Edition.
Oczywiście oba są wolnossące albo oba doładowane? ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@assninja Wymiana co 7000 - 8000 km lub co 4,5 - 5
@bidzej: ten diesel się nie rypie? Slyszalem jakis hejt na diesel francuski i już nie wiem czy to to, czy ten od renault i dacii?
@Roess: największy CEO w Polsce czyli Jar Kaczynski jeździ Skoda, także waż słowa.
Od ponad roku jeżdżę służbową Octavią 110KM w benzynie i daje rade xD A ma na papierze 100Nm mniej i 0.9 do setki więcej.
@walokid: Jak się ma oczy w dupie i nie wie jak się korzysta z lusterek / nie potrafi ocenić odległości, to i 700 koni Ci nie pomoże. A jak potrafisz korzystać z lusterek, umiesz oceniać odległość oraz wiesz na co stać twoje auto, to 115 koni jako tako da radę, o ile nie ciągniesz kempingu xD
@Adamfabiarz: kto by się przejmował takimi pierdołami, najważniejsze, żeby się fajnie jechało, a te 4k rocznie w tą czy w tą...¯\(ツ)/¯
@bidzej: no nie, szanujmy się ( ͡°
Samochód o wyższej mocy maksymalnej zawsze będzie miał wyższą prędkość maksymalną, lepsze przyspieszenie niż ten o niższej. Z tym się nie dyskutuje.
Odpowiedzią dlaczego twój diesel ma lepsze przyspieszenie niż benzyna o tej samej mocy maksymalnej jest to, że diesel ma większą MOC za sprawą wyższego