Wpis z mikrobloga

Ech pobór oleju spotkał i mnie. Od nowości do przebiegu ok. 55 000 km przy spokojnej jeździe auto pobierało oleju tyle co nic a mianowicie ok. 20 ml / 1600 km, a przy dynamiczniejszej jeździe pobierało ok. 40 ml co 1600 km (co tyle sprawdzam stan oleju, czyli co 2-3 tygodnie). Po 22 miesiącach od wyjechania z salonu mam obecnie przebieg 68 tys. km i po przekroczeniu 55 tys. km auto zaczęło brać olej: przy spokojnej jeździe ok. 100 ml / 1600 km i przy dynamiczniejszej jeździe 150 ml / 1600 km.

Ale nie zamierzam przejmować się na zapas i dopóki auto zacznie mi pobierać 750 ml / 1600 km przy spokojnej jeździe, lub 1000 ml / 1600 km przy dynamiczniejszej, raczej nic nie planuję z tym robić.

W moim poprzednim aucie też z silnikiem MPI (1.4 16v) i też w gazie, silnik po uszczelnieniu brał 200ml / 1000 km przy spokojnej jeździe, oraz 300 - 400 ml / 1000 km przy dynamicznej; i teraz nadal taki ma pobór i dalej sobie jeździ u kolejnego właściciela, który od odsprzedaży 23 miesiące temu zrobił nim kolejne 50 tys. km, oraz ma 250 tys. km całkowitego przebiegu.

#olej #samochody #motoryzacja #volkswagen #skoda #fabia #mechanikasamochodowa
  • 39
  • Odpowiedz
@Adamfabiarz: Zamiast lać tę wodę, zmień olej na porządny 5W-30 full syntetyk i zauważysz że:
- pobór oleju spadnie
- będziesz mógł jechać na autostradzie 130-140 i po dłuższej jeździe nic Ci nie będzie hałasować
  • Odpowiedz
  • 0
@sztefen_muller: Wolę 0W niż 5W, zwłaszcza w zimę, bo lepsza pompowalność przy niskich temperaturach. Zresztą 5W nie mam wypisanego w specyfikacjach (można było w poprzednich rocznikach, ale już nie w moim). Natomiast do tego 0W-20 dolewam 10% 0W-30 + kolejne 5-10% molibdenu organicznego rozcieńczonego w 0W-30.
  • Odpowiedz
@Adamfabiarz: tak, to już przeczytałem. A to silnik się zmienił w jakimś roczniku, że zmieniono normę oleju, czy po prostu Skoda musiała zmniejszyć emisję CO2?
(rzadszy olej = mniejsze tarcie wewnętrzne= ciut mniejsze zużycie paliwa i emisja kosztem trwałości)
  • Odpowiedz
  • 0
@sztefen_muller: Tak, pewnie chodzi o ekonomię i normy CO2. A także inżynierowie doszli do wniosku, że do 3/4 zużycia silnika dochodzi przy zimnym starcie, do tego system start-stop (ja nie korzystam), i postawili na zmniejszenie lepkości na rzecz szybszego docierania oleju po rozruchu.

We wcześniejszych rocznikach owszem 5W-30 było dopuszczalne. W nowszych już nie. Silnik jako taki jest praktycznie ten sam, natomiast najprawdopodobniej zostały lekko zmienione takie rzeczy jak pierścienie i
  • Odpowiedz