Wpis z mikrobloga

Mirki, sprzedałem produkt jako osoba fizyczna ( sprzedaż okazjonalna ) a metoda wysyłki to kurier, płatność przy odbiorze.
Wszystko było ok i nagle pisze do mnie kupujący że odmawia odebrania przesyłki z poczty, bo miał być kurier a zamiast tego dostał awizo i UWAGA - paczka jego zdaniem jest za lekka i na pewno pusta w środku.
Mam nagrania jak pakuje przesyłkę, numer przesyłki gdzie wyraźnie jest napisana data i godzina wystawienia AWIZO i teraz pytanie.
Czy jako osoba fizyczna mogę ubiegać się od niego o zwrot kosztów zwróconej przesyłki ?

#handel #pocztapolska #prawo
  • 11
@Pietrek96: niech ją debil otworzy na poczcie przy pracowniku, ma takie prawo ... jak będzie "za lekka" realnie to odmawia przyjęcia ... jak będzie gitara to odbiera.

Możesz próbować dochodzić swojego, ale jeżeli sam nie zapłaci z własnej woli to go nie zmusisz bo za mała kwota.
  • 0
@Desseres: twierdzi że mu zabronili otwierać na poczcie, generalnie zdaje mi się że on nie pali na wszystkie gary.
Najpierw kłócił się że kwota która była umówiona się nie zgadza a po tym jak wysłałem mu SS że wszystko jest dokładnie jak ustalone to porzucił temat.
Jeszcze debil policją groził to mu powiedziałem że może tą paczkę przy policji otworzyć xD
  • 0
@powsinogaszszlaja: ale Ja sumienie mam czyste - działam legalnie, produkt jest dokładnie ten co ustalone zostało i dokładnie za taką cenę.
Są jasne dowody że kurier podejmował próbę.
Ja nie mam nic na sumieniu, szczerze mówiąc nawet bym chciał żeby zrobił z siebie pajaca przy policji
@Pietrek96:
Jako osoba prywatna nie masz obowiązku przyjmowania zwrotów. Odmowa przyjęcia paczki, nie stanowi zaś rezygnacji z zakupu.

Jeżeli chodzi o otwarcie paczki przed zapłatą, to jest to usługa dodatkowo płatna (przy nadaniu musiałbyś wykupić usługę "sprawdzenie zawartości"), ewentualnie odbiorca musiałby stwierdzić, że paczka jest uszkodzona (wtedy otwiera się przesyłkę i spisuje protokół). Stwierdzenie odbiorcy o uszkodzeniu przesyłki, jest wiążące, przewoźnik (w tym przypadku PP), nie może tego podważyć.

A jeżeli
  • 0
@pcela: Ja idę na rękę klientom i zawsze, mimo że nie mam obowiązku to udzielam rękojmi i możliwość zwrotu - wiem co sprzedaje i wiem że to jest sprawne
Proponuję mu zwrot gotówki na zasadach zwrotu towaru ale gościu odmawia nawet tego xD
@Pietrek96:
Rękojmia jest z mocy prawa (2 lata od daty sprzedaży i nie ma znaczenia czy sprzedajesz jako firma czy osoba prywatna), ale jako prywatny sprzedawca masz prawo do jej skrócenia lub wyłączenia (info o skróceniu lub wykluczeniu rękojmi musi być w ogłoszeniu).

Zwroty to twoja dobra wola, samemu ustalasz jak one się odbywają i na czyj koszt.

Pisałeś, że przesyłka była za pobraniem (płatność przy odbiorze). Tak więc tu przy