Wpis z mikrobloga

Są tu jacyś miłośnicy #alfaromeo? ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Szukam więcej info na temat tego jaki konkretnie model Alfy Romeo Giulia najlepiej byłoby aby sobie ogarnąć. Mam parę pytań, oraz będę wdzięczny za wszelkie informacje dodatkowe od osób które znają się na tym temacie.

1. Jak rozumiem, wersje od Veloce wzwyż mają szperę na tyle? Dodatkowo, można przełożyć pokrętło dna z quadrifoglio i wtedy niby ten jest tryb race, gdzie jest pełne wyłączenie kontroli trakcji czy dokłada się niejako w nim czwarty tryb?
2. Podobno po pierwszym lifcie, nie było problemu który rzekomo wystąpił po drugim lifcie, czyli zf zaczął mieć laga przy kickdownie? Gdzieś w którejś recenzji na str testy czy wahacz takie coś było mówione jak testował.
3. Jakie jeszcze ważne zmiany ma giulia po pierwszym lifcie, na pewno jednym z nich były szyby dwuwarstwowe które dały lepsze wyciszenie? Czy po drugim lifcie oprócz świateł pojawiło się coś ważnego?
4. Łopatki za kierownicą nie w każdej są te takie duże metalowe, ale to chyba można dołożyć? Co jeszcze z ciekawych rzeczy można dołożyć? Ekran dotykowy po pierwszym lifcie, obsługuje carplay/androidauto bezprzewodowo? Czy Giulia ma w którejś wersji fotele wentylowane lub w jakiejś opcji lub czy można dołożyć (to ważne dla mnie)? Czy lampy przednie po drugim lifcie, te laserowe, można zamontować do wersji po pierwszym lifcie?
5. Czy zakładaliście gaz? Jak się sprawuje jazda, czy śmierdzi z rury xD, oraz jak koszta, bo te alfy chyba mają dość duże spalanie. Nie wiem jaka jest różnica między Giulią a Stelvio, ale może Giulia jako ze lżejsza to bardziej dynamiczniejsza, i mnie do niej pasuje taka instalacja jak do suva? Rozważam założenie, ale nie jestem przekonany jakoś bardzo.

Zważywszy na powyższe, to co, jakaś veloce/veloce ti 280km q4 z 2019 roku byłaby najbardziej optymalnym wyborem?
Czy należy coś jeszcze uwzględnić/ na coś uważać?
#pytanie #samochody #motoryzacja #alfaholicy
interpenetrate - Są tu jacyś miłośnicy #alfaromeo? ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Szukam więcej info na ...

źródło: obraz_2024-04-13_152506657

Pobierz
  • 9
@interpenetrate
Ad 1) Veloce i QF ma jeszcze regulowane amortyzatory. Do race pokrętła nie trzeba wymieniać jeśli jest monostabilne, od któregoś roku jest takie. Natomiast zawsze potrzebne jest wprogramowanie trybu. Trzeba tylko mieć świadomość, że są 2 tryby race (Type 2 i Type 3 zdaję sie), jeden to tylko uśpienie ESP, drugi to prawdziwszy Race, ale znowu potrafi pozmieniać inne tryby i zepsuć utwardzanie amorków. Poczytaj na forum alfaholików, jest to tam
@inzynier_robert: czy wybierałeś auto głownie na problemy techniczne a alfę również chciałeś w dieslu (pewnie ze względu na długie dystanse) - czy nawet mimo że robisz dystanse krótkie, to tutaj brałeś diesla w jakiegoś powodu (jak rozumiem tak dużo mniejszej awaryjności ale trudno mi w to wierzyć bo w takim przypadku musiałby to być chyba już z tych wszystkich marek lexus)?
Drugie pytanie, bardzo podoba mi się e klasa ale w
@interpenetrate:

1. Jak rozumiem, wersje od Veloce wzwyż mają szperę na tyle? Dodatkowo, można przełożyć pokrętło dna z quadrifoglio i wtedy niby ten jest tryb race, gdzie jest pełne wyłączenie kontroli trakcji czy dokłada się niejako w nim czwarty tryb?

w Polsce najczęściej Veloce ma napęd na 4 koła z preferencją tylnej osi - jak chcesz mieć wersję RWD ze szperą na tyle musisz szukać wersji z naklejką Q2 na klapie.