Wpis z mikrobloga

@SuperBasshunters: a ja gdzies widzialem, ze to 1.3 tce to jednorazówka bez możliwośći naprawy jak już padnie, szukam 1.6 sce do lpg takiego, ale jakby sie 1.3 tce okazalo dobrym silnikiem to tez bym bral pod uwage.
  • Odpowiedz
@OrzechowyDzem: Sam silnik jest ok, szeroko stosowany w Renault, Daciach, Mercedesach, Nissanach...
Ale pamiętaj że nie jedziesz samym silnikiem- skądś ta różnica w cenie się bierze. Dwuletni golf jest uważany za prawie nowy, w 2 letnim Reno już możesz się zacząć bujać z drobnymi usterkami, które w innych markach wychodzą po 5-6 latach. Francuska elektryka i elektronika to jest kosmos po prostu, potrafi #!$%@?ć się w taki sposób że zostaje auto
  • Odpowiedz
w 2 letnim Reno już możesz się zacząć bujać z drobnymi usterkami, które w innych markach wychodzą po 5-6 latach. Francuska elektryka i elektronika to jest kosmos po prostu, potrafi #!$%@?ć się w taki sposób że zostaje auto wysłać do TVN Turbo "Naprawy nie do naprawy" ( ͡ ͜ʖ ͡)


@sztefen_muller: Przykład? Czy powtarzasz jakieś frazesy z Auto Świata rocznik 2006?
  • Odpowiedz
  • 1
@sztefen_muller miałem kiedyś Lagunę II i bardzo źle wspominam (np. awaria światła stopu uniemożliwiła uruchomienie auta), ale może te czasy minęły?
Edit: z resztą Golf też bez wad nie jest. Te silniki TSI łykają olej co mi się nie mieści w głowie.
  • Odpowiedz
(np. awaria światła stopu uniemożliwiła uruchomienie auta)


@OrzechowyDzem: Niby jak to było możliwe xD? Samochód powiedział "NIE JADĘ", bo żarówka czy czujnik położenia pedału stopu się przepalił?
  • Odpowiedz
@fff112: Niewiele jeszcze ich jest w ogłoszeniach, ale tu masz dostawczaka z 1.3 TCE który w 3 lata nabił ćwierć miliona km: https://www.otomoto.pl/dostawcze/oferta/renault-express-van-express-van-1-3-tce-pack-clim-salon-polska-serwis-aso-zadbany-ID6Gmo9A.html

A 1.6 jest spoko, ale do takiej "dziadkowej" jazdy ( ͡ ͜ʖ ͡)
Z drugiej strony, ograniczeń i fotoradarów coraz więcej, a jak go będziesz takie 1.6 dobrze kręcił pod czerwone pole to jakoś tam będzie przyspieszał ( ͡~ ͜ʖ ͡
  • Odpowiedz
@OrzechowyDzem: ale które tsi? te pierwsze 1.4? Nowsze 1.4? Czy może 1.5 tsi? Są jeszcze różne generacje 1.8 tsi i 2.0 tsi wiec dobrze by było napisać który, a nie że wszystkie tsi bo słyszałeś akurat o tych 1.4..i piszę to bez pretensji czy jakiegoś ataku bo zastanawiam się nad 1.5 tsi w leonie także i słyszałem właśnie dobre opinie o tych silnikach oprócz drobnych dupereli, ale jeśli żrą olej jak
  • Odpowiedz
@Iskaryota:

a potem okazuje się, że dostawcą siłownika zamykania klapy był włoski magneti marelli, niemiecki bosch, albo japoński denso xD


jasne, ale mnie jako użytkownika nie obchodzi pochodzenie każdej części, tylko to żeby auto działało ()
  • Odpowiedz
@fff112: te starsze 1.4 TSI, które były jeszcze na łańcuchu rozrządu to wiem, że były wadliwe. Ale znajomy ma Leona 1.4 TSI z 2015 roku i... dolewa olej mimo niewielkiego przebiegu (150 tys. km) i zwykłej jazdy bez katowania.
Nie wiem jak jest w 1.5 TSI, bo informacji jak na lekarstwo (choć może to właśnie oznaka, że jest ok).
A 1.8 i 2.0 TSI palą więcej, więc się nie interesowałem, ale
  • Odpowiedz
dla niektórych dolanie ze 2-3 razy po pół litra między wymianami (10-15k km) to tragedia


@sztefen_muller: no dla mnie to tragedia. Skoro mogę mieć samochód z silnikiem, który nie wymaga dolewek to po co mi taki, który wymaga?
  • Odpowiedz
@OrzechowyDzem: mam silnik 1.3 Tce z 2022 roku i całkiem fajny jest, ale trzebq go wyczuć i ogarnąć na jakiś obrotach na autostradzie najlepiej sobie radzi. Za to w mieście poezja i spalanie 6-7
  • Odpowiedz