Wpis z mikrobloga

Tak sobie pomyslałem, że zrobie wiosenny serwis mojej #bmw #e46 3.0...to się zaczęło.
Olej zawsze wymieniany co 10 tyś valvoline max life 5w40, wszystkie filtry, auto dogrzewane i nie upalane. Poprosiłem przy zmianie oleju o płukanke liqui moli i pomiar kompresji.
Wszystkie cylindry w normie, oprócz 4 który podaje 10.2, więc chyba się kończy.
Auto po wymianie oleju przez 4 tysiące nie bierze nic, a później się zaczyna dolewanie. Mechanik powiedział, że widać jakiś lekki wyciek oleju przy kolektorze, ale on na bmkach sie nie zna więc nie chce robić tego.
Po podlaniu tłoków olejem pokazało ponad 12...
Szykować się na remont czy są jakies inne opcje?
#motoryzacja
  • 15
  • Odpowiedz
@chavez1 co wy z tym przewyższeniem wartości. Jak samochód w dobrym stanie w dobrym wyposażeniu to oczywiście że się opłaca robić. Chyba od ubezpieczycieli złodziei za dużo tekstów zapożyczyliscie.

Raz zrobisz i masz silnik jak nówka. Jak blacha dobra to kolejne 20 lat jeździsz porządnym samochodem z porządną mocą.

O ile nie jestem fanem E46 to akurat z silnikiem 3.0 to bardzo fajne samochody i często wyposażenie miały spoko
  • Odpowiedz
@Matula11: trzeba było upalać i dusić ile fabryka dała,
bo to zawsze kończy się tak samo czyli w warsztacie,
tylko ci co dbają i chuchają maja jakby zawód i żal, że się popsuło,
ci co pałują i upalają to żalu nie mają a maja radość z jazdy ;)
  • Odpowiedz
@tyjb-gjgr: obiektywnie jak nie jest to jakaś sportowa wersja w idealnym stanie to właśnie tak jest, ewentualnie cabrio niestukane, nie napisałem że nie można tego robić po prostu tej kasy się nie odzyska, może nawet nie ma takiej potrzeby, powinien dokładniej sprawdzić ten cylinder
  • Odpowiedz
po prostu tej kasy się nie odzyska


@chavez1: a co tutaj ma być do odzyskiwania?

chce mieć BMW ze sprawnym silnikiem 3.0 no to musi naprawić albo kupić inny sprawny,
na 100 proc. nie kupi innego sprawnego w cenie naprawy silnika
nawet jak w skrajnym wypadku będzie trzeba cały silnik wymienić to wyjdzie taniej niż kupić drugi samochód ze sprawnym silnikiem
  • Odpowiedz
@SpalaczBenzyny: w przypadku BMW tak właśnie jest - sprawne silniki są drogie bo są albo uszkodzone albo zajechanie, ale np. 2.2 hondy można kupić w cenie 2k zł na chodzie słupek , bo więcej jest sprawnych silników z rozbitków niż chętnych kupujących na słupek
  • Odpowiedz
  • 1
@chavez1: Jak sprawdzić ten cylinder?

Auto jest fajne i realnie na rynku w podobnej cenie do 25k, ciężko znaleźć coś z podobną mocą i tył napędem.
Masa nowych rzeczy w samochodzie i naprawdę jeździ się świetnie...customowa kierownica w drodze robiona na zamówienie, a tu coś takiego xD
  • Odpowiedz
@Matula11: mnie się 6 lat temu zawiesił (nie wiem jak to nazwać) pierścień i też straciła kompresję niby, bo nie chciała zapalić, mechanik zalał cylindry na noc, wyczyścił, pokręcił i zapaliła, kompresja książkowa. To było 70kkm temu... :)
  • Odpowiedz