Wpis z mikrobloga

#astronomia
Witam, Jestem typowym początkującym, chciałbym kupić pierwszy teleskop do obserwacji księżyca, planet, gwiazd (w zależności na co pozwoli mi teren). Ogólnie mieszkam w Krakowie więc zanieczyszczenie światłem znaczne ale raz na czas mam możliwość transportu teleskopu na wieś, gdzie warunki obeserwacji mam idealne. Budżet 1000-2000zł nowy lub używany. ? Słyszałem sporo dobrych opinii o Mak 127 jednak cięzko mi go znalezc w moim budzecie, używek nie widze :/ . Moze Mak 102? Coś innego?
#kosmos
  • 8
  • Odpowiedz
@xDOlejxD: poszukaj na market astropolis moze cos bedzie ciekawego w dobrych cenach. Jezeli chcesz obsować z balkonu to newton 150/750 + eq32 lub refraktor 90/900+eq32, jezeli barierka balkonu nie jest dla ciebie ograniczeniem (a w zasadzie jej wysokosc) i nie masz problemu z gabarytem to synta dobson 8" lub nawet 10" jak dorwiesz. 2k to spoko budżet na początek.
Mak102 niestety nie zda egzaminu, Mak127 jest juz spoko, ale tu placisz
  • Odpowiedz
@xDOlejxD: Pamietaj, ze mak jest teleskopem stricte planetarnym, który dlugo sie chlodzi (bo ma zamknieta konstrukcje). Dla mnie ponizej 5" (127mm) mak nie ma sensu (to jest F12). Jak 90mm to juz lepiej refraktor 90/900.
  • Odpowiedz
@xDOlejxD: Tak w sumie doradzajc, to bierz tego 6" newtona, to jest uniwersalny sprzęt o najlepszym stosunku cena/jakosc. Wykonanie nie jest jakies wybitne, bo to zwierciadlo, kawal blachy, jakis pająk i lusterko wtórne - nie ma tam zadnej magii, wiec płacisz praktycznie za jakosc obrazu (rozmiar zwierciadła). No, ale newton przy transporcie potrafi sie rozkolimowac (os optyczna miedzy zwierciadlami sie rozjeżdża) i trzeba troche pokrecic śrubokrętem, mak i reafraktor nie mają
  • Odpowiedz