Wpis z mikrobloga

Rowerowe świry jak smarujecie swoje łańcuchy? Słyszałem że optymalnie jest to robić co 100 max 200 km i wydaje mi się to strasznie często.

Wiadomo wszystko jeszcze zależy od warunków. Wychodzi na to że jak jadę w trasę np. 240 km to powinienem dwa razy w trakcie smarować? XD

Czy wtedy trzeba brać ze sobą odtluszczacz i olej? I jakie produkty polecacie?

Pytam bo dość często muszę wymieniać napęd i łańcuch i chyba wolę robić konserwację tak jak należy.

#rower #kolarstwo #rowery
  • 11
  • Odpowiedz
Pytam bo dość często muszę wymieniać napęd i łańcuch i chyba wolę robić konserwację tak jak należy.


@kochamschabowe: może zły naciąg albo chińskie zębatki / łańcuich?
  • Odpowiedz
@GeDox zawsze serwisowany w dobrym serwisie. Raczej wsadzają oryginalne części (te same co fabrycznie) i przekazują opakowania od nowych części więc raczej legitnie.

Chyba że to są dobre chińskie zamienniki. Ale średnio co 500-1000 km łańcuch mi się wyciąga całkowicie.
  • Odpowiedz
Ale średnio co 500-1000 km łańcuch mi się wyciąga całkowicie.


@kochamschabowe: ja pierdziele, tragedia, u mnie w moto łańcuch wytrzymał już co najmniej 30k km i jeszcze mam miejsce na naciąg.
  • Odpowiedz
Ale średnio co 500-1000 km łańcuch mi się wyciąga całkowicie.


@kochamschabowe: A czym mierzysz wyciągnięcie łańcucha? Najtańsze przymiary mogą przekłamywać
zobq - > Ale średnio co 500-1000 km łańcuch mi się wyciąga całkowicie.

@kochamschabo...
  • Odpowiedz
@kochamschabowe: Jak łańcuch jest nowy to tak, grube czyszczenie, wosk, czekanie aż wyschnie i drugi raz wosk. A później po 250 tylko przecieram z wierzchu i aplikuję wosk. Po kilku takich cyklach znowu można zrobić grube czyszczenie.
  • Odpowiedz
ja pierdziele, tragedia, u mnie w moto łańcuch wytrzymał już co najmniej 30k km i jeszcze mam miejsce na naciąg.


@GeDox: Tylko pewnie ważny z 2 kg. Ale to prawda, ceny i szybkość zużycia części rowerowych to jakiś kosmos. Taki Łańcuch do motocykla kupisz za 50 zł, łańcuch do napędu 12 biegowego w rowerze kosztuje dwa razy tyle. ¯\(ツ)/¯ Ceny klocków hamulcowych do roweru to jest w ogóle odlot (
  • Odpowiedz
@kochamschabowe: Przerzuć się na woskowanie jak najprędzej, oleje to przeżytek. I chodzi tu właśnie o zużycie łańcucha, i całego napędu. Byle jaki wosk powinien wydłużyć żywotność co najmniej 2-3 razy. Oleje wciągają cały brud i tylko go mielą zużywając napęd, wosk póki się nie wytrze nie dopuszcza brudu, i ogranicza kontakt metalu o metal.

Możesz kupić np ten wosk, sam go nie testowałem, ale po opiniach wydaje się spoko i
  • Odpowiedz