Wpis z mikrobloga

znalezione na fb #piwo #marketing #ciekawostki

Ciekawostka na dzisiaj: w USA istnieje niepisana zasada według której w reklamach piwa nie pokazuje się ludzi pijących piwo (sic!).

Dlaczego?

Poniżej wybrane punkty drugiego paragrafu "BEER INSTITUTE ADVERTISING AND MARKETING CODE".

Reklamy piwa nie powinny:

- akceptować, przedstawiać lub zachęcać do prowadzenia samochodu pod wpływem alkoholu.

- przedstawiać spożywania piwa: szybko, bez umiaru, bez własnej woli, jako pijackiej gry bądź jako skutek przegrania zakładu.

- przedstawiać osób będących, bądź zachowujących się jakby były pod wpływem alkoholu. Dodatkowo wskazywanie, że bycie pod wpływem jest dobre również nie jest akceptowane.

- wskazywać picia piwa przed lub podczas zajęć, które z powodów bezpieczeństwa wymagają wysokiej koordynacji, czy też ostrożności.

I kolejna ciekawostka na koniec - w reklamach piwa mogą występować wyłącznie osoby powyżej 25 roku życia, po okazaniu odpowiedniego dowodu tożsamości (!), osoby te również muszą wyglądać na co najmniej 21 lat. NAJWAŻNIEJSZE - w reklamach piwa KATEGORYCZNIE zakazane jest wykorzystanie wizerunku Świętego Mikołaja.

A teraz wniosek z powyższych: lepiej w ogóle nie przedstawiać pijącej osoby, bo "paragraf się znajdzie". Browary bojąc się pozwów po prostu rezygnują z postaci pijących piwo w trakcie reklamy.

Ciekawe rozwiązanie tej sytuacji przedstawił Heineken wykorzystując do niedawnej reklamy Neila Patricka Harrisa. Oto link:

http://youtu.be/6YMmpSdcKNo

A gdyby ktoś chciał przeczytać całość dokumentu - oto link:

http://www.beerinstitute.org/assets/uploads/BI-AdCode-5-2011.pdf

Długo by wymieniać jak zabawne rzeczy są tam jeszcze wypisane "
nic1 - znalezione na fb #piwo #marketing #ciekawostki 



Ciekawostka na dzisiaj: w U...
  • 3