Wpis z mikrobloga

@Benq20: pytanie. A ten przelew własny który tam jest z przewalutowaniem, robili z telefonu czy może w jakimś miejscu dziwnym z podłączeniem do WiFi? Bo wygląda na to jakby ktoś wykradł ich dane podczas tej operacji, a później tą kasę wysłał na to konto z kradzieży. Bo z tego co wiem przelewów własnych pomiędzy kontami nie trzeba w ogóle potwierdzać. A jeżeli się ich nie chce trzeba wyłączyć w opcjach
  • Odpowiedz
  • 0
@K_R_S właśnie jakoś aplikacjom też nie ufam, SMS jest bezpieczny jeśli wiesz co masz na telefonie poinstalowane
  • Odpowiedz
  • 3
@BooB nie żartuj. dzięki aplikacji w telefonie, Twoj bank jest w stanie zlokalizować wiele więcej zagrożeń i im przeciwdziałać. a skąd wziąłes kod sms nie będzie wiedzieć nigdy
  • Odpowiedz
@BooB: SMS nie jest bezpieczniejszy. Do dostępu do aplikacji bankowej nie można nadać uprawnień innym aplikacją za to do aplikacji sms już tak

jeśli wiesz co masz na telefonie poinstalowane

Nawet jeśli wiesz co masz poinstalowane to można cie zaatakować wykożystując fakt że google nie weryfikuje praktycznie aktualizacji aplikacji, apka moze w dowolnej chwili zmienic sie z fajnej i bezpiecznej w malware. Juz pomijam ze ogromna liczba aplikacji na androida z
  • Odpowiedz
@Benq20 47 komentarzy i żadnego sensownego. Powinni od razu zadzownic do banku i to dało by się to anulować przed zamknięciem sesji.
Całe pietsolenie o zwrocie kasy przez bank jeżeli jest to wina klienta nie ma sensu.
W jaki sposób uwierzytwlniali przelewy?
Na jakich urzadzaniach korzystali?
  • Odpowiedz
@BooB: @czikapu: @niezwornowazony: w T-Mobile i ING można robić przelewy bez żadnych potwierdzeń. Warunek to dodanie odbiorcy do szablonów i oznaczenie tam jako zaufany. Ale takie dodanie wiąże się z potwierdzeniem kodem. Potem przelewy idą od razu po kliknięciu na stronie "wyślij".
  • Odpowiedz
@Benq20 W opisanej sytuacji właściciele konta powinni, jak najszybciej się z nami skontaktować. Bankowość internetowa powinna zostać zablokowana. Następnie należy zgłosić ten fakt organom ścigania. Dostęp do rachunku powinny mieć osoby, posiadające imiennie wydany identyfikator. Jeden login, jeden użytkownik. W takim przypadku przyjmujemy zgłoszenie reklamacyjne, w celu wyjaśnienia zaistniałej sytuacji.
  • Odpowiedz
  • 0
@bobyxyz @K_R_S No w sumie trochę mnie uświadomiliście, zaraz sprawdzę czy u siebie w banku mam opcję zmiany sposobu autoryzacji. Jedyny plus/minus to taki że jestem biedakiem i #!$%@? mogą mi ukraść ( ͡º ͜ʖ͡º)

#!$%@?, w Millennium tylko autoryzacja SMS :/
  • Odpowiedz
@bananowynick: Te komentarze są bardziej sensowne niz twój. Bank i tak ma obowiązek zwrócić pieniądze, będzie mógł się uchylić tylko jeśli udowodni ci rażące niedbalstwo co w praktyce będzie trudne.
Pytania są chyba normalne bo każdy chce wiedzieć jakich błędów nie popełniać by samemu nie paść ofiarą kradzieży.
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@bobyxyz: nie ma aplikacji w 100% odpornej, jeśli ktoś ma dostęp do telefonu i konta w banku to zrobi co trzeba. Być może scenariusz wyglądał tak że hasło do bankowości internetowej wyciekło, przestępca spreparowal phsishing dobry dla klienta na jego nr telefonu, spersonalizowany itd, zasyfil telefon a następnie wyciągnął kasę.
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@bobyxyz: Ja mam w PKO kartę kodów, przy każdym przelewie zdrapuje wymagany kod i wpisuje go. Ostatnio się zastanawiałem nad zmianą sposobu autoryzacji.
  • Odpowiedz
@bobyxyz: ile znasz takich spraw że bank zwrócił pieniądze kiedy klient zainstalował na swoim telefonie/komputerze jakiś szkodliwy program?

Myślisz że gdyby banki od tak zwracały pieniadze w takich sytuacjach to by nie było nadużyć. Proszę zastanów się co piszesz. Ja jako jedyny chciałem podać poprawną procedurę postępowania w takiej sprawie, ale tutaj jak jak zawsze...
  • Odpowiedz