Cześć, z tej strony Miko Marczyk! Właśnie zakończyłem tegoroczny sezon rajdowy, który był najlepszym w mojej karierze. Z tej okazji chciałbym opowiedzieć Wam o swojej pracy, pasji, tym co na co dzień robię. Zapraszam do zadawania pytań! :-)Coś o mnie:
3-krotny kartingowy Mistrz Polski 2013-2015,
Rajdowy V-ce Mistrz Śląska 2016,
Zwycięzca cyklu Power Stage Bednary ( Amatorskie zawody typu Rallysprint
Rajdowy Mistrz Polski gr. N 2017 w barwach Subaru Poland Rally Team,
Rajdowy Mistrz Polski w klasie 2 2018 w barwach SKODA Polska Motorsport,
Najmłodszy w historii Rajdowy Mistrz Polski w klasyfikacji generalnej 2019 w barwach SKODA Polska Motorsport,
Zwycięzca Rajdu Polski i Rajdu Elektrenai w debiucie,
Najmłodszy polski zwycięzca rundy Mistrzostw Polski w historii.
Podium w Mistrzostwach Europy Juniorów – Rajd Polski 2019, Rajd Fafe Montelongo 2020,
Rajdowy Mistrz Polski w klasyfikacji generalnej 2021 w barwach Orlen Team
Podium w Mistrzostwach Europy – Rajd Polski 2021 (3 miejsce), Rajd Węgier 2021(2 miejsce), Rajd Wysp Kanaryjskich 2021 (3 miejsce)
Mistrz juniorskiej kategorii Mistrzostw Europy – Michelin Talent factory 2021
II Vice Mistrz Europy 2021 w rajdach samochodowych
Czekam na Wasze pytania :)
#ama #motoryzacja #rajdy #samochody
Komentarze (118)
najlepsze
2. Mocno Ci kibicuje i trzymam kciuki. Zawsze na IG w prywatnej wiadomości napisze coś miłego. To Ty odpisujesz na nie czy może masz od tego osobę?
3. Marzy Ci się start w innych seriach? Rozważałeś może je? Czy na ten moment nadal w najbliższych latach chcesz się skupić na rajdach?
Pozdrawiam i do
1. Tak, podziwiam historię Roberta. Jest to wyjątkowy kierowca, który jako jedyny Polak w historii zdołał dostać się do Formuły 1. Jego tempo jazdy w rajdach samochodowych było również bardzo wysokie i dla każdego kierowcy, który marzy o karierze w sportach motorowych, Robert powinien stanowić autorytet.
2. Media społecznościowe prowadzę osobiście. Wyjątkiem są sytuacje, w których startujemy w rajdzie, wtedy członkowie mojego zespołu, Kinga i Jachu,
1. Czy starty w tegorocznych rundach RSMP pomogły w przygotowaniu do europejskich zmagań? Czy jednak polskie asfalty są zupełnie inne w porównaniu do Roma di Capitale czy Rajdu Wysp Kanaryjskich i nie miało to większego przełożenia na poprawienie jazdy w tamtejszych rundach?
2. Kto według Ciebie jest najbardziej obiecującym zawodnikiem z "młodego pokolenia"? Może Adam Sroka albo Hubert Laskowski?
3. Jakie
Ad. 1
Starty w RSMP bardzo mi pomogły podczas Mistrzostw Europy. Przede wszystkim pomogły mi nabrać wyczucia.
Ad. 2
Hubert Laskowski ma bardzo wysoki potencjał, przede wszystkim dzięki wczesnemu startowi oraz ludziom, którzy go otaczają. Sądzę jednak, że wśród zawodników w okolicach mojego wieku wspólnie z Szymonem Gospodarczykiem tworzymy bardzo obiecującą załogę ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Ad. 3
Przede wszystkim starty w amatorskim kartingu oraz mistrzostwach
1. Dlaczego nie jeździsz w soczewkach kontaktowych?
2. Którą trasę rajdową uważasz za najbardziej wymagającą technicznie?
3. Kiedy ostatnio zgasło Ci auto z powodu niewciśnięcia sprzęgła lub gazu? (⌐ ͡■ ͜ʖ ͡■)
4. Jak oceniasz umiejętności polskich kierowców jeżdżących po drogach publicznych? Wiele osób wskazuje na zbyt agresywny styl jazdy wielu kierowców: niepotrzebne manewry wyprzedzania, tzw. siedzenie na zderzaku, ponaglanie długimi światłami, przekraczanie prędkości, brak
2. W Mistrzostwach Polski wymagający jest Rajd Wisły, natomiast w Mistrzostwach Europy myślę, że Rajd Azorów jest najbardziej wymagającą imprezą w sezonie pod kątem charakterystyki trasy.
3. Myślę, że na którymś z ostatnich rajdów. Ruszając setki
Kalendarz jest bardzo rozbudowany, co z pewnością jest atrakcyjne dla kibiców, ale z drugiej strony bardzo wymagające dla zawodników. Podoba mi się zwiększona liczba rajdów szutrowych, która powoduje, że wyłoniony mistrz Polski jest kierowcą kompletnym. Zagraniczne rajdy dodają kolorytu całemu cyklowi.
2. Jakie są cele długoterminowe? Zostałeś ich żołnierzem żeby rozreklamować ich markę, celujecie w WRC?
3. Z jakiego rzędu kwotami wiąże się udział w WRC?
4. Czy różnica między tobą i twoimi umiejętnościami a kierowcami z WRC jest duża? Jeśli tak to czego ci brakuje żeby im dorównać? Jeśli nie, rozumiem, że to już kwestia wyścigu techhnologicznego?
Ad. 1
Prawdopodobnie gdybym nie rozpoczął współpracy z firmą PKN ORLEN, nie miałbym możliwości rozwinięcia swoich startów na arenę międzynarodową. W tamym okresie może udałoby mi się złożyć program startu w Mistrzostwach Polski, a i to nie było gwarantowane ze względu na pandemię.
Ad. 2
Naszym wspólnym celem jest sprawienie, aby polski kierowca został jednym z liczących się kierowców w najwyższej kategorii rajdowej świata - WRC.
Ad. 3
Starty w