Citroën C3 Hybrid Air: hybryda na sprężone powietrze
Pomysł genialny w swojej prostocie. Po co komu jakieś akumulatory, jak można używać sprężonego powietrza? Proste, tanie i bardzo ekologiczne. I chyba i za tanie i zbyt czyste w produkcji, bo rozwiązanie zostało
francuskie z- #
- #
- #
- 196
Komentarze (196)
najlepsze
Nissan Leaf ma ~37,5 kWh użytecznej pojemnosci akumulatorów, czyli 234x więcej niż 1m3 spreżonego do 200 barów o pojemności 5l (1m3 powietrza waży 1,2kg) więc waga samego powietrza pod ciśnieniem 200 barów to przy pojemności Leaf to 280kg (nie licząc wagi zbiornika!) a objętość po sprężeniu to 1,2m3.
No nie wiem czy
@nowoczesny_jawnogrzesznik: Jak dla mnie może być prawie zerowy. Ważne, żeby ruszał spod świateł na powietrzu i nabijał butlę przy hamowaniu. Na pewno taka "pusta" butla jest lżejsza niż pakiet akumulatorów.
Prócz ruszania spod świateł to u nas jest jeszcze masa progów zwalniających, gdzie wszyscy dają gazu zaraz po przejechaniu co generuje smród i hałas. Jakie to by było piękne gdyby tę moc początkową brać
Komentarz usunięty przez moderatora
Poza tym, to retro-artykuł napisany dekadę temu - o czym świadczą chociażby komentarze
https://pl.wikipedia.org/wiki/%C5%BByrobus
@LuxEtClamabunt: Zniwelowałoby
Jezu, jak ja nie lubię takiego januszowego #!$%@?. Gówno się znam, to powiem że spisek.
No ale miałbyś robotę @nabijacz: