Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko269
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin

792

Jak INPOST rozwalił nowy rower i nie chce ponieść odpowiedzialności

Jak INPOST rozwalił nowy rower i nie chce ponieść odpowiedzialności

Witajcie, może Was także zainteresuje, jak należycie wykonuje usługi firma kurierska INPOST na moim przykładzie. Oraz jak ponosi odpowiedzialność za całkowite zniszczenie nowego urządzenia w dostawie.  Zamówiłem nowy rower magnetyczny. Kurier dostarczający paczkę położył mi ją pod drzwiami i...

r.....i
r.....i
konto usunięte
z
wykop.pl
dodany: 17.05.2022, 10:51:21
  • #
    polska
  • #
    inpost
  • #
    kurier
  • 273
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Witajcie, może Was także zainteresuje, jak należycie wykonuje usługi firma kurierska INPOST na moim przykładzie. Oraz jak ponosi odpowiedzialność za całkowite zniszczenie nowego urządzenia w dostawie. 


Zamówiłem nowy rower magnetyczny. Kurier dostarczający paczkę położył mi ją pod drzwiami i szybko odjechał bez słowa. Paczkę kartonową (około 28 kg) zaniosłem do domu i zauważyłem, że ma cały 1 róg taki miękki i obklejony taśmą bezbarwną oraz wklęsły. Wyjąłem rower magnetyczny z kartonu a tam profile styropianowe od strony tego uderzenia były rozłupane. Następnie podstawa roweru była całkiem wykrzywiona od bardzo silnego uderzenia (dokładnie w miejscu rogu uderzonego kartonu i lepienia taśmą bezbarwną) a dodatkowo cała obudowa od strony uderzenia jest rozpęknięta na dużej powierzchni i wyrwana z gniazd. 


Próbowałem się dodzwonić do kuriera - nie odbierał już wcale telefonu przez 2 dni. Od razu tego samego dnia sporządziłem protokół szkody przez Internet. Dałem wszystkie zdjęcia, opisy itd.


Inpost po kilku dniach odrzucił moją reklamację z informacją "że ciężar dowodów spoczywa na mnie"? Ale mieli zdjęcia i opisy i  prosiłem aby przyjechał jeśli chcą ich rzeczoznawca. Złożyłem odwołanie od decyzji. Inposta odwołanie także odrzucił twierdząc - że nie widzi problemu i ciężar dowodów spoczywa na mnie.


Dobrze teraz przestawię Wam zdjęcia które były w protokole szkody i ich odpowiedź. Pierwsza i druga jest praktycznie identyczna. 


Także jak macie zamiar korzystać z INPOSTU to możecie być pewni, że jak coś Wam rozwalą to zostaniecie z niczym. Sprawa chyba musi trafić do sądu. Być może coś jeszcze pomoże UOKiK choć mam wątpliwości.


595870335977594443686378_1652784445UBjTYc1cGjpOEzD8OLuwkl.jpg


595870335977594443686378_165278447436KVpsHfTiw2bitmLueIKP.jpg


595870335977594443686378_1652784528s4vk36OgErkNk4KCxXfxRZ.jpg

595870335977594443686378_1652784517Lf9ZuCvdoqCJ9u7RIaFRwB.jpg

595870335977594443686378_1652784559nOptPy8Ee0e0mnqk9gBhAH.jpg

595870335977594443686378_1652784601S3PNi8YYvCSyHwxVeosANt.jpg

595870335977594443686378_1652784620kASe7Kaur7ngOtw3pf8OrZ.jpg

595870335977594443686378_16527844914gBMTzvwSZXe2HLW6bjdsU.jpg

Treści powiązane (1)

DHL też wyprawiał ciekawe fikołki
konto usunięte
z totemat.pl
  • 2

Komentarze (273)

najlepsze

noHuman
noHuman
17.05.2022, 11:49:55
  • 172
@rafallubonski, dość ciekawe, można żądać wzięcia odpowiedzialności za uszkodzoną przesyłkę od samego sprzedawcy a on ew. będzie się użerał z z kurierem https://www.rozwadowska-kucka.pl/blog/prawo-cywilne/sprzedaz-przez-internet-uszkodzenie-przesylki-w-transporcie
  • 37
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

noHuman
noHuman
17.05.2022, 11:55:25
  • 376
@noHuman: Tak ale ja nie chcę być januszem co problemy zrzuca na innych. Gdy problem jest Kurier Inpost oraz Ja a nie sprzedawca.


@rafallubonski: Twój wybór ale to sprzedawca ma lepszą pozycję negocjacyjną do rozmawiania z kurierem.
  • Odpowiedz
posso
posso
17.05.2022, 12:19:30
  • 417
@rafallubonski: To nie januszerka, po prostu Ty nie jesteś stroną. Zgłaszasz sprzedawcy, że dostałeś uszkodzony towar, zawracasz i tyle.
Wysłana paczka jest ubezpieona i to zamawiający jest stroną do zgłoszenia i pobrania odszkodowania.
Jemu zwrócą równowartość za uszkodzenia (kwota z dokumentu sprzedaży), a Ty dostaniesz nowy towar
  • Odpowiedz
r.....d
r.....d
konto usunięte 17.05.2022, 10:53:32
  • 119
Widać w Polsce po zachowaniu takiej firmy prawo nie działa. Bo nie boi się szczać INPOST na klienta moczem. Zaro obaw zero problemu.
  • 7
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

rarity
rarity
17.05.2022, 12:18:51
  • 25
@rafal-hard: To jest problem wiekszosci firm kurierskich. UPS to jest dopiero katastrofa. Przyczytaj sobie opinie na trustpilocie.
  • Odpowiedz
zarowka12
zarowka12
zarowka12
17.05.2022, 12:36:10
  • 38
@rafal-hard: bo sądownictwo w Polsce nie istnieje. W normalnym kraju wyrok byłby po miesiącu i januszerka by się skończyła.
  • Odpowiedz
Massad
Massad
Massad
17.05.2022, 12:09:22
  • 118
Zacznimy od podstawowego faktu. Dla InPostu jesteś nikim. To nie Ty podpisywałeś umowę z dostawcą.
Jedyną strona upoważnioną jest nadawca. To on musi złożyć reklamację, bo to względem niego InPost się nie wywiązał z umowy.

Ty składaj natomiast reklamację do sprzedawcy, bo to on wybrał (albo ograniczył listę firm) firmę i on ponosi odpowiedzialność za towar do momentu aż go odbierzesz (łatwo znajdziesz artykuły w KC które to regulują). I to ona
  • 13
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

pablo_see
pablo_see
17.05.2022, 12:28:24
  • 16
@Massad: Dokładnie jak piszesz. Trzeba zgłaszać sprzedającemu, że chcemy towar wolny od wad.
  • Odpowiedz
windforce
windforce
17.05.2022, 12:43:12
  • 4
@Massad: Pytanie, kiedy jest to "wydanie". Kurierzy ostatnio nagminnie stawiają paczkę przed drzwiami, człowiek często nawet nie wie, że paczka już jest. Ktoś się orientuje, jak wygląda np. reklamacja w takiej sytuacji?
  • Odpowiedz
r.....i
r.....i
konto usunięte
Autor
17.05.2022, 10:57:01
  • 113
Najlepsze jest uzasadnienie. Ciężar dowodu spoczywa na kliencie, zdjęcia mają, opis maja, wszystko mają. Ale dowodów nie widzą. Absolutne zero przejmowania się klientem a nawet jego oszukiwanie bo nie ponoszenie odpowiedzialności za nic.
  • 15
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Z.....a
Z.....a
konto usunięte 17.05.2022, 12:31:49
  • 77
@rafallubonski: Również nie widzę dowodu, że to kurier uszkodził rower, a jedynie twoje domysły. Wskaż co jednoznacznie mówi o winie firmy kurierskiej. Paczka ci mogła spaść ze schodów i teraz zwalasz winę na INPOST ¯\_(ツ)_/¯
  • Odpowiedz
MirkobIog
MirkobIog
MirkobIog
17.05.2022, 12:38:07
  • 74
@rafallubonski: OP nie jest klientem firmy inpost. Klientem jest sprzedawca towaru.
  • Odpowiedz
piotrek-michal
piotrek-michal
17.05.2022, 13:20:18
  • 20
Myślę, że już wszystko zostało napisane, ale dodam od siebie...Reklamuj u sprzedawcy. Sama mam firmę i mam takie przypadki potem składam skargi u firm kurierskich, a było już kilka przypadków spraw sądowych. Wszystko udokumentowane więc nie ma z tym problemu. Sprzedawca ma obowiązek załatwienia sprawy nawet jeśli winę ponosi kurier, a potem sam dochodzić odszkodowania. Pozdro.
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

gryyyn
gryyyn
gryyyn
17.05.2022, 15:30:00
  • 18
1. Podmiotem odpowiedzialnym za sprzedaż i dostarczenie jest sprzedawca.
2. Sprzedawca nawiązał umowę wykonania usługi z InPost, nie z nabywcą roweru.
3. Nabywca roweru nie ma żadnej relacji z InPostem poza tym, że odebrał coś.

Idź do sprzedawcy, InPost NIC ci nie da, bo nie jesteś stroną w ich umowie dostarczenia paczki pod wskazany adres. Tutaj InPost ma rację - oni nie chcą ponieść odpowiedzialności, ponieważ żadnej odpowiedzialności wobec ciebie nie mają.
  • 3
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

m.....e
konto usunięte 17.05.2022, 16:18:51
  • 6
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • Odpowiedz
pieczywowewiadrze
pieczywowewiadrze
17.05.2022, 18:44:16
  • 2
@SpalaczBenzyny: xD
  • Odpowiedz
Outline
Outline
17.05.2022, 13:16:51
  • 18
Zamiast zgłosić jak człowiek do sprzedawcy to się p--------z z kurierem. Jak widzisz paczkę która ma jakiś defekt to się otwiera to kręcąc jednocześnie filmik od A do Z. Od obejrzenia paczki do rozpakowania i kręcenia przedmiotu.

Wysyłasz info do sprzedawcy ze rozjebungo a oni już sobie z kurierem dojdą do porozumienia.

Tyle razy takie akcje przerabiałem... Sprzedawca jest odpowiedzialny za k------o dobrze zapakowanie takich przedmiotów i dostarczenie tego w całości do
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Holstein
Holstein
Holstein
17.05.2022, 15:23:14
  • 15
Ten post zmobilizował mnie do rejestracji na wykopie. Po latach bycia tylko czytającym.
Wysyłamy codziennie około 50 paczek i moich doświadczeń wynika, że niestety ale inpost nie rozpatruje pozytywnie żadnych reklamacji.
Próbowaliśmy na początku składać reklamacje, ale niestety nic to nie daje. Wkładamy do paczki nowy towar i chociaż mamy prawie "pancerne" pudełka z najgrubszej tektury jaka jest do kupienia, niestety zgniatają te paczki i niszczą zawartość
i zero reklamacji, na szczęście nasz towar
  • 12
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

Holstein
Holstein
Holstein
17.05.2022, 16:33:59
  • 9
@witold4: bo innych paczkomatów nie ma, są jakieś nieliczne paczkomaty dpd, i allegro ma trochę swoich, a więc wyjścia nie ma i zniszczone przedmioty musimy wkalkulować w cenę innych towarów, tak więc mają "prawie" monopol na paczkomaty i zachowują się właśnie jak monopolista
  • Odpowiedz
Holstein
Holstein
Holstein
17.05.2022, 16:57:25
  • 6
@metroboomin: moim zdaniem zdecydowanie nadużywają pozycji monopolisty na rynku paczkomatów, może jest jakiś urząd antymonopolowy albo coś takiego co mogło by naprawić tą chorą sytuację
  • Odpowiedz
czepoI
czepoI
17.05.2022, 12:35:53
  • 12
Polecam reklamację do sprzedawcy.

Kupowałem w zeszłym roku farbę na allegro. Paczka całkiem mocno zabezpieczona folią, kartonami, ścinkami kartonu. Po odpakowaniu folia od dołu brudna od farby. Wiaderko było pęknięte od dołu - wyglądało na zmiażdżone w transporcie (raczej mocno ściśnięte, bo folia była dość gruba). Inpost odrzucił reklamację. Sprzedawca uznał
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

m-k-d
m-k-d
17.05.2022, 11:08:09
  • 12
a to małe fiutki!
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

  • <
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 7
  • Strona 1 z 7
  • >

Hity

tygodnia

Dziś minęły dwa lata odkąd Sebastian Majtczak zabił 3 osoby na autostradzie A1.
Dziś minęły dwa lata odkąd Sebastian Majtczak zabił 3 osoby na autostradzie A1.
4371
Chcesz dodać opinię o Media Expert? Ok, ale akceptujemy tylko pozytywne :)
Chcesz dodać opinię o Media Expert? Ok, ale akceptujemy tylko pozytywne :)
3043
Hiszpania też zapowiada rezygnację z Eurowizji, jeśli Izrael weźmie w nim udział
Hiszpania też zapowiada rezygnację z Eurowizji, jeśli Izrael weźmie w nim udział
2833
Jechała zgodnie z ograniczeniami prędkości żeby mnie sprowokować!
Jechała zgodnie z ograniczeniami prędkości żeby mnie sprowokować!
2729
Rolnicy wyjdą na ulice. Sprzeciwiają się umowie z krajami Mercosur
Rolnicy wyjdą na ulice. Sprzeciwiają się umowie z krajami Mercosur
1813
Pokaż więcej

Powiązane tagi

  • #wydarzenia
  • #ciekawostki
  • #prawo
  • #europa
  • #ekonomia
  • #gospodarka
  • #4konserwy
  • #heheszki
  • #swiat
  • #historia
  • #policja
  • #neuropa
  • #usa
  • #niemcy
  • #warszawa

Wykop © 2005-2025

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking