@shadow_82: ale serio różnica między 130 a 200 km na godzinę nie jest zbyt duża żeby zareagować wychoamowac itp, co przykład macie zresztą na filmiku gość jadący szybciej reaguje z dużym opóźnieniem a i tak zdążył wychamowac bez problemu. W powiązanych masz też filmik z różnicą między 330 a 80 na godzinę na autostradzie, oglądając uważnie zauważysz że bez problemu można zobaczyc pojazd jadący z taką szybkością w lusterku.
U mnie w aucie jest system wspomagania hamowania. Działa on identycznie jak na filmie, uderzając nagle pedał hamulca auto zaczyna mrugać szybko awaryjnymi i hebluje z pełną mocą nawet jak nie cisnę hamulca z maksymalną siłą. Najczęściej odpala się to w sytuacji, gdy niezdecydowany pieszy włazi pod koła. Pierwszy raz jak to zadziałało to mało sobie zębów nie wybiłem o fajeę. Teraz już wiem, że jak tracę hebel impulsywnie to trzeba się
ja tam zawsze jak jade autostrada to tempomat cyk 100-120 jest to optymalne aby malo palił i pozwala unikac wyprzedzania bo praktycznie nikogo nie trzeba wyprzedzac, w aucie nie jest glosno, nie rozbija sie tyle owadow ktorych pozniej ciezko zdrapac. to ze sie nie musze spieszyc uznaje za przywilej.
@rosso_corsa: no tiry musisz wyprzedzać i wtedy jesteś zawalidrogą na lewym albo musisz przyspieszyć i całą płynność trafia szlag.
Po europie jeżdżę tempomat limit +5 tak żeby być na gps w limicie i poganiacze się zdarzają, ale mam gdzie się schować i nadal jest płynnie. U nas ciężko bo nikt dystansu nie trzyma. Średnio mam litr większe spalanie w PL przez brak płynności i wyższy limit prędkości.
@andromenda no tiry tak, staram się nie blokować wtedy i przyspieszam tak pod 130-140 ale i tak znajdą się agenci jak ostatnio baba takim szrotem zapierniczala i jak ją wyhamowalem do 140 to mi zajeżdżała drogę i coś tam do mnie machała. wróciłem do swojej spokojnej jazdy i godzinę później ta sama babę wyprzedzałem w korku jadąc 10kmh. generalnie wyprzedzać nie lubię bo jednego wyprzedzasz przyspieszasz to już pędzisz szybciej to może
@KikU: Droga hamowania zależy od energii kinetycznej a ta od kwadratu prędkości. Więc liczysz energię dla prędkości kiedy zaczynasz hamować, odejmujesz energię przy której kończysz, porównujesz z energią przy 100 km/h i masz. Wychodzi, że z 208 do 122 musiał wytracić 2,8 razy większą energię niż od 100 do 0. Droga hamowania od 100 do 0 to ok 40 m, więc: 2,839 * 40 ≌ 113.
Brawo za refleks. Kierunek wrzucony w aucie które wymusiło, wrzucony kilkaset metrów zanim zaczął hamować. Miejsce krytyczne, pojazd przed wjeżdżającym i zachowanie poprzedzającego też mogło coś podpowiedzieć.
Najgorszy typ kierowcy na autostradzie. Wie, że zbliża się do tira, wie, że zaraz będzie musiał zmienić pas i wyprzedzic. Ale kierunkowskaz wrzuci dopiero jak już będzie wykonywał manewr. Ha tfu.
Kierunkowskaz ma służyć o informowaniu o ZAMIARZE wykonania manewru.
@perseweratywnosc: no to chyba oglądałeś inny filmik kolego. Auto wrzuciło kierunkowskaz na długo przed jego ostrym hamowaniem, co nie znaczy że miał mu wyjechać. Jeden i drugi to dzbany, jak to ktoś wyżej podsumował.
Komentarze (391)
najlepsze
200km/h można sobie lecieć jak akurat jesteś na drodze sam
Albo na torze
W powiązanych masz też filmik z różnicą między 330 a 80 na godzinę na autostradzie, oglądając uważnie zauważysz że bez problemu można zobaczyc pojazd jadący z taką szybkością w lusterku.
Najczęściej odpala się to w sytuacji, gdy niezdecydowany pieszy włazi pod koła. Pierwszy raz jak to zadziałało to mało sobie zębów nie wybiłem o fajeę. Teraz już wiem, że jak tracę hebel impulsywnie to trzeba się
Po europie jeżdżę tempomat limit +5 tak żeby być na gps w limicie i poganiacze się zdarzają, ale mam gdzie się schować i nadal jest płynnie. U nas ciężko bo nikt dystansu nie trzyma. Średnio mam litr większe spalanie w PL przez brak płynności i wyższy limit prędkości.
W przybliżeniu 113 [m].
Więc liczysz energię dla prędkości kiedy zaczynasz hamować, odejmujesz energię przy której kończysz, porównujesz z energią przy 100 km/h i masz. Wychodzi, że z 208 do 122 musiał wytracić 2,8 razy większą energię niż od 100 do 0. Droga hamowania od 100 do 0 to ok 40 m, więc: 2,839 * 40 ≌ 113.
Kierunkowskaz ma służyć o informowaniu o ZAMIARZE wykonania manewru.