@0123: Funu jest duzo. Jestem zdania, ze nie mozesz pracowac przy grach jezeli dla Ciebie to tylko praca - fakt, bedziesz mogl pracowac, ale mozesz dlugo nie wytrzymac. W wiekszosci przypadkow beda Cie otaczac gracze. I wlasnie ludzie z ktorymi pracujesz sa jedna z najlepszych czesci tej pracy - na 3 firmy w ktorych pracowalem jednostkowe jednostki byly mniej przyjazne i kumpelskie w pracy, generalnie sami zajefajni ludzie.. Kiedys mentor mi
AD1) Grafika zaczalem sie interesowas od 15 roku zycia, komputer mam od 9, a mniej wiecej od 10 roku zycia zaczalem sie interesowac i zadawac sobie pytanie "jak oni to zrobili?". Oczywiscie wtedy konczylo sie tylko na pytaniu, bo ciezko bylo chocby o prase komputerowa u mnie na wsi. Z czasem pojawila sie i prasa i w komputer swiat gry byl slowniczek pojec wiec juz wtedy wiedzialem co to engine
@ePPa: W sumie pracowalem przy 3 projektach w Polsce. Moja pierwsza praca byla najciekawsza z racji, ze byla pierwsza. Od groma rzeczy nie umialem robic, ot przyszedl chlopak ze wsi do 2 pietrowego biura i trza bylo robic. Milo wspominam przebieg optymalizacji gry z poziomu xboxa360 do ps2. Sporo pracy przy tym bylo. Polegalo to na wywalaniu wszystkiego tego czego gracz nie widzial (np w wiekszosci gier sciana jest tylko sciana
@Unterus: 3d enviro artist zajmuje sie produkcja grafiki otoczenia gry. Od modelu do tekstury czasami jeszcze shadery do tego dochodza. Wypalanie lightmap (choc czasami sa osobni lighting artist do tego), robienie kolizji (po to zeby postac nie wyszla sobie za sciane badz nie wchodzila w jakis przedmiot).
Najlepiej pracuje mi sie na pc. Najmniej ograniczen. Konsole to gowno, juz nie mowie o graniu w fpsy na nich (bo np fifa to
Komentarze (393)
najlepsze
Jak hard jest zdobyć ten skill 3d enviro artist?
2) Co potrafiłeś w tym wieku?
3) Co sądzisz o antypirackich zabezpieczeniach utrudniających życie nawet normalnym nabywcom?
4) W jakich najciekawszych projektach brałeś udział?
I ostatnie pytanie, najważniejsze
5) Jak grasz w grę komputerową i chcesz ją ocenić to na co patrzysz? Czym różni się spojrzenie na grę twoje i zwykłego użytkownika?
AD1) Grafika zaczalem sie interesowas od 15 roku zycia, komputer mam od 9, a mniej wiecej od 10 roku zycia zaczalem sie interesowac i zadawac sobie pytanie "jak oni to zrobili?". Oczywiscie wtedy konczylo sie tylko na pytaniu, bo ciezko bylo chocby o prase komputerowa u mnie na wsi. Z czasem pojawila sie i prasa i w komputer swiat gry byl slowniczek pojec wiec juz wtedy wiedzialem co to engine
Jako programista czuję się urażony, wcale nie jesteśmy dziwni :D
Na jakiej platformie najlepiej Ci się pracuje?
Najlepiej pracuje mi sie na pc. Najmniej ograniczen. Konsole to gowno, juz nie mowie o graniu w fpsy na nich (bo np fifa to