•  

    Przy okazji wczorajszego Night City Wire dziennikarze mieli okazję pograć w grę przez ok.16h na przestrzeni dwóch dni i mogli podzielić się wrażeniami. Poniżej krótkie podsumowanie tego co mówili o grze ludzie z IGN, PC Gamera czy Eurogamera.

    Po pierwsze i najważniejsze - to nie jest FPS. Wybijcie to sobie wreszcie z główek i przestańcie myśleć że to jest jakieś futurystyczne GTA czy strzelanka z dialogami. To jest RPG i można przez wiele godzin nawet nie oddać jednego wystrzału. Można przechodzić całe questy tylko gadając z ludźmi. Strzelanie do siebie to opcja ostateczna. Gra kładzie olbrzymi nacisk na fabułę i dialogi i to jest jej największą siłą.

    Jak już to mamy z głowy, to troche generalnych spostrzeżeń, które często się powtarzają:

    - Gra jest dość powolna jeśli chodzi o prowadzenie fabuły, pojawia się określenie "slow-burn" i porównanie do RDR2, tu nie ma dzikiej akcji i strzelaniny co 5 minut, tu jest dużo gadania, eksploracji i rozwijania bohaterów.

    - Dojście do ekranu tutyłowego zajmuje ok 6-7h, co sugeruje że gra jest naprawdę długa.

    - Najsilniejszą stroną są postacie, dialogi i fenomenalny klimat miasta. Każda postać coś wnosi i ma sens, dialogi są świetnie wyreżyserowane, w ich trakcie można często chodzić po pomieszczeniach czy coś robić, jest to wszystko bardzo naturalne, osoby grające komentowały też że samo przemieszczanie się po mieście jest niezwykle przyjemne i daje dużo frajdy.

    - Rzadkość walki nie wynika z jej braku, tylko z tego że generalnie przemieszczając się nikt nas raczej nie zaczepia. Nie ma problemu jednak by wykonywać dużo misji pobocznych czy po prostu losowych starć, ale raczej rzadko to ktoś nas nagle atakuje.

    - Sama walka jest znośna ale nie jakaś świetna. Jeśli ktoś potraktuje CP2077 jak strzelanine to będzie zawiedziony, bo strzelanką on nie jest. Dużo większą frajdę sprawia ponoć hakowanie, skradanie czy kombinowanie z różnymi rodzajami broni by pozbywiać się wrogów na wyszukane sposoby.

    - Jest bardzo dużo umiejętności i perków, które sprawiają że walka staje się ciekawsza, generalne odczucie było takie że na początku wydaje się słaba, ale po paru godzinach i zainwestowaniu w perki robi się fajnie bo możesz robić co chcesz.

    - Z wad wymieniono głównie bugi i np. nieczytelne menusy, zwłaszcza quest log który szybko robi się wielką listą questów i ciężko się połapać.

    - Wielkie wrażenie robi ponoć ilość detali, zwłaszcza w historii i to jak dobrze budowana jest iluzja że każda decyzja ma znaczenie i coś zmienia, ciekawe jest też utrzymywanie relacji z NPCami które wydaje się być bardzo organiczne (np. znajomy fixer dzwoni jak jesteśmy w okolicy i oferuje pomoc z questem, albo Judy dzwoni zapytać nas jak tam postępy w głównym wątku fabularnym).

    - Relacja z Johnnym/Keanu jest bardzo ciekawa od samego początku, nie jest to typowy buddy-movie, raczej walka o przetrwanie dwóch bohaterów.

    - Gra jest dużo bardziej mroczna niż się wydaje po trailerach, porusza sporo ciężkich tematów społecznych i ma dużo kameralnych, osobistych i emocjonalnych momentów nawet w pierwszych 16h. Pod płaszczykiem neonowego zabawowego miasta tkwi dużo brudu i brutalności.

    Generalnie odczucia sią w jakichś 90% pozytywne, jedyne co martwi to troche bugów które można usunąć patchem, przypomina mi się W3 który miał po jakimś czasie patch zmieniający interfejs, myślę że może czekać nas to samo. To co najważniejsze - fabuła, postacie i erpegowość są na swoim miejscu i robią piorunujące wrażenie. Będzie dobrze.

    #gry #cyberpunk2077 #cdprojektred #pcmasterrace #ps5 #xboxone
    pokaż całość

    źródło: cdn.mos.cms.futurecdn.net

  •  

    Brak wersji next genowej już w dzień premiery to straszne świństwo ze strony CD Projektu.

    Granie w to na wersji z poprzedniej generacji to zabieranie sobie większości frajdy.
    Porównując gameplay z wtorku z tym co zobaczyliśmy dzisiaj (czyli pewnie ustawienia ultra ultra) wygląda to jak gra AA z 2012 roku vs gra z 2021 roku.

    No i do tego PS5 będzie odtwarzać wersję z Ps4 Pro, która była zauważalnie mniej wydajna w grach niż wersja z One X (2K vs 4K w większości), więc tym bardziej słabo dla graczy plejki. Ofc będzie to idealne pole do wojenek kto jest gurom ( ͡º ͜ʖ͡º)

    Słabo CDP, słabo ( ͡° ʖ̯ ͡°)

    #xbox #ps5 #xboxone
    pokaż całość

    +: Dazzl, vorio
    •  

      @Beeercik ale wy się czepiacie tych konsol, naprawdę nie czaje. Xbox One x jest do dorwania za 1700zl, żeby odpalić CP na ultra to na samą kartę graficzną trzeba będzie wydawać więcej, więc co to są wgl za porównania XD. Już nie wspominając, że i na poprzedniej generacji gry potrafiły wyglądać zajebiscie, więc czemu nagle cyberpunk ma nie wygladac

      +: Majku_
    • więcej komentarzy (8)

  •  

    Czemu te julki na #twitter nie mogą odpowiedzieć jakimś sensownym argumentem tylko wrzucają filmiki tego je*anego kpopu

  •  

    Jakieś info kiedy wydadzą pady do #xboxseriesx (taguje #xboxone dla zasięgu), albo po jakim czasie mniej więcej były pady z rigczem do poprzednich konsol czyli ładowanym akumulatorem, a nie na baterie jak w jakimś średniowieczu XD?

  •  

    Brać one kosztem one s? Ska mniejsza i ponoć wydajniejsza, ale one jestem w stanie przytulić za te 450/500 zł

    #xboxone

    •  

      Brałbym one s że względu na rozmiary, sam ją mam. Myślę, że na BF bedzie w fajnej cenie. Ja osobiście nie jestem zwolennikiem all digital. Mimo, że mieszkam w mieście i teoretycznie internet jest dobry to wolę jednak kupować dyski, ostatnio kupiłem rdr2, instalacja odbywa się jednak dużo szybciej przez płytę.

    • więcej komentarzy (15)

...to tylko najnowsze aktywności użytkownika Mobilik

Zobacz wszystkie dodane znaleziska, komentarze i wpisy korzystając z menu powyżej.

Osiągnięcia (3)