- Squanto
- rolnik_wykopowy
- Olek3366
- PoCoDomiNick
- Pan_krecik
- +4 innych
- 38
Tusk udaje czy nie wie jak wygląda proces inwestycyjny w wielkie projekty infrastrukturalne?
#bekazlewactwa #polityka #cpk
#bekazlewactwa #polityka #cpk
- Raziel91
- 77023
- Roger_Casement
- wtf2009
- mfx00
- +33 innych
waro via Wykop
- 0
A wiemy już, że było w tym funduszu kilka przekrętów
@johny-kalesonny: a to ciekawe. Ile i jakie to przekręty były?
waro via Wykop
- 1
https://finanse.wp.pl/400-tys-zl-na-remont-kosciola-parafia-pochwalila-sie-wsparciem-od-cpk-6983318377114112a
400k
@johny-kalesonny: wydatki CPK w ramach CSR to ogółem blisko 250mln zł. Z tego jakaś połowa poszła na remont dróg.
Czy to dużo czy to mało, i czy powinno w ogóle powinno się pojawić, to już kwestia drugorzędna. Nie mniej serio myślisz, że to taki szwindel był, że aż sam ksiądz postanowił się nim pochwalić publicznie?
- 30
Fajna się szykuje ta niby rzetelna debata o CPK w Kanale Zero, niby 2 vs 2. W praktyce wygląda to tak, że jest 2 zwolenników CPK, do tego 2 prowadzących, którzy deklarowali twarde poparcie dla CPK, czyli już 4 vs 2 de facto. W roli przeciwników obsadzony został natomiast Tomanek, który jak widzę był ministrem w rządzie PiS, więc ciekawe. Tego drugiego nie znam.
Podejrzewam, że to będą strzały do jednej bramki
Podejrzewam, że to będą strzały do jednej bramki
- Koziom
- Gerald212
- Syn_Tracza
- KRZYSZTOF_DZONG_UN
- cocieboli
- +25 innych
waro via Wykop
- 8
Nie ma rzetelnych debat o CPK, ponieważ przeciwnicy unikają wszelkich debat
- 4
Ale #!$%@? skład xD
W sensie nie chodzi o tych gości sensu stricte, ale co oni krytykują i na czym się znają.
Wilk jest od lotniska i nie będzie poruszał tematu kolei CPK. Kruszyna za to będzie hejtował koleje CPK. Nikt go tutaj nie skontruje. Wróblewski to z kolei taki wybór, że przypadkowego zwolennika CPK można by wziąć z ulicy. Tomanka jedynie nie znam, ale to chyba podobny poziom co Wróblewski.
Nie
W sensie nie chodzi o tych gości sensu stricte, ale co oni krytykują i na czym się znają.
Wilk jest od lotniska i nie będzie poruszał tematu kolei CPK. Kruszyna za to będzie hejtował koleje CPK. Nikt go tutaj nie skontruje. Wróblewski to z kolei taki wybór, że przypadkowego zwolennika CPK można by wziąć z ulicy. Tomanka jedynie nie znam, ale to chyba podobny poziom co Wróblewski.
Nie
waro via Wykop
- 0
@matthewonthego: Żukowska vs Boniek. To też mógłby być ciekawy pojedynek.
W sumie to chyba ciekawszy od tego zapowiadanego ( ͡° ͜ʖ ͡°)
W sumie to chyba ciekawszy od tego zapowiadanego ( ͡° ͜ʖ ͡°)
waro via Wykop
- 1
@kalosz_zaglady: To nie o to chodzi.
To powinna być debata na zasadzie:
kolej vs kolej
lotnisko vs lotnisko
A jest:
kolej vs geopolityka
lotnisko vs wtf?
To powinna być debata na zasadzie:
kolej vs kolej
lotnisko vs lotnisko
A jest:
kolej vs geopolityka
lotnisko vs wtf?
waro via Wykop
- 0
@mirasKo-Kalwario: tak, ci z lewej są za, a z prawej przeciw
- 174
Jutro debata o CPK a w niej
Maciej Wilk największy fanboy CPK na twitterze
Tomasz Wróblewski naczelny Wprost w czasach gdy wybuchła afera podsłuchowa, po odejściu prezes Warsaw Enterprise Institute częsty gość i ekspert w #tvpis https://wyborcza.pl/7,75968,26507769,slawil-wolnosci-obywatelskie-i-wolny-rynek-dzis-jest-zolnierzem.html
Prof. Maciej Kruszyna inżynier profesor Politechniki Wrocławskiej
Robert Tomanek - od 2020 roku podsekretarz stanu w Ministerstwie Rozwoju, Pracy i Technologii, wcześniej był z ramienia Dudy w KNF i w zarządach spółek węglowych.
No tak
Maciej Wilk największy fanboy CPK na twitterze
Tomasz Wróblewski naczelny Wprost w czasach gdy wybuchła afera podsłuchowa, po odejściu prezes Warsaw Enterprise Institute częsty gość i ekspert w #tvpis https://wyborcza.pl/7,75968,26507769,slawil-wolnosci-obywatelskie-i-wolny-rynek-dzis-jest-zolnierzem.html
Prof. Maciej Kruszyna inżynier profesor Politechniki Wrocławskiej
Robert Tomanek - od 2020 roku podsekretarz stanu w Ministerstwie Rozwoju, Pracy i Technologii, wcześniej był z ramienia Dudy w KNF i w zarządach spółek węglowych.
No tak
- ShpxLbh
- Amatorro
- Kiciket
- acars
- p1234567890
- +169 innych
waro via Wykop
- 30
Było o tym mówione. Nikt "poważny" nie chce się zgodzić otwarcie negować CPK w mediach.
@piescieebal: Dokładnie. Przeciwnicy (lotniska) CPK byli już zapraszani do debaty "Bez Paszportu" czy "Didaskaliów", ale w każdym przypadku odmawiali.
Takich ludzi po prostu nie ma.
- januszerka
- aei9077
- stolpin
- mAkaLL
- Instynkt
- +25 innych
waro via Wykop
- 2
@willard: po której Wojtkowski zaczął masowo banować na twitterze (true story). No i ekspert od lotnictwa to z niego żaden.
Ta debata powinna być w układzie:
lotnisko vs lotnisko
kolej vs kolej
To pierwsze jest w praktyce niewykonalne, bo nikt nie chce debatować z Wilkiem, ale debata o kolei jest realna. Tylko tam zamiast Wróblewskiego powinien być Patryk Wild.
Schrzanili trochę ten skład.
Ta debata powinna być w układzie:
lotnisko vs lotnisko
kolej vs kolej
To pierwsze jest w praktyce niewykonalne, bo nikt nie chce debatować z Wilkiem, ale debata o kolei jest realna. Tylko tam zamiast Wróblewskiego powinien być Patryk Wild.
Schrzanili trochę ten skład.
- 41
Pół twittera, od lewa do prawa, od socjalistów po liberałów wspiera akcję #takdlacpk, ale na wykopie dalej stabilnie - brak umięjetności oddzielenia samej inwestycji od polityki. Tak jak napisał ruch 8 gwiazd: PIS rozliczyć i aresztować, a resztę elegnacko zbudować.
Lista niepisowskich osób wspierających projekt:
- Ruch 8 gwiazd
- Partia razem
- Posłanki Anna Maria Żukowska i Paulina Matysiak z klubu Lewicy
- Jakub Żulczyk
- Lekko Stronniczy (Włodek Markowicz
Lista niepisowskich osób wspierających projekt:
- Ruch 8 gwiazd
- Partia razem
- Posłanki Anna Maria Żukowska i Paulina Matysiak z klubu Lewicy
- Jakub Żulczyk
- Lekko Stronniczy (Włodek Markowicz
- MirekStarowykopowy
- Olek3366
- homerox2000
- Gensek
- hopeless21
- +36 innych
waro via Wykop
- 4
"Prywatny inwestor" to chyba największy żart wszechczasów. Daje 8 mld (z 250 mld, jakie pochłonie projekt) za 49% udziałów. Złoty interes i rażąca niegospodarność pisowców, pierwsza rzecz do audytu. Nie rozumiem, jak można coś takiego popierać. 8 mld złotych to jest kropla w morzu w tej inwestycji. Czy potrzebujemy ich "know-how"? dyskusyjne. W pierwszej fazie CPK ma mieć niewiele większą przepustowość, niż Okęcie. Okęcie jakoś działało bez bezcennej wiedzy zagranicznego inwestora.
@
waro via Wykop
- 2
@Yuri_Yslin: bo ty specjalnie stawiasz tego chohoła z finansowaniem KDP, żeby wyolbrzymić koszty lotniska CPK do absurdalnych kwot. Żeby pasowało ci do tezy - wyjątkowo głupiej i absurdalnej.
Vinci nie będzie kasować biletów w pociągach, więc nie ma uzasadnienia, żeby miał do tego dopłacać. ŻADNEGO.
Teoria, że Vinci ma się dokładać do KDP jest tak samo głupia, jakby oczekiwać, że Tesla będzie się dokładać do dróg. A nawet głupsza - bo
Vinci nie będzie kasować biletów w pociągach, więc nie ma uzasadnienia, żeby miał do tego dopłacać. ŻADNEGO.
Teoria, że Vinci ma się dokładać do KDP jest tak samo głupia, jakby oczekiwać, że Tesla będzie się dokładać do dróg. A nawet głupsza - bo
waro via Wykop
- 0
Ale to już Twoja nadinterpratcja, że Vinci ma się dokładać, ja tego nie napisałem.
@Yuri_Yslin: Twoja wypowiedź dosłownie parę postów wcześniej:
Jeśli inwestor chce 49% udziałów, to niech zabuli za 49% całości inwestycji, z komponentem kolejowym włącznie. Tego nie da się oceniać rozdzielnie: bez komponentu kolejowego rentowność CPK będzie zupełnie inna.
No i tak to właśnie wygląda. Takie ganianie się za króliczkiem w kółko.
waro via Wykop
- 0
tak, przepraszam, napisałem to w sposób kretyński, przyznaje. Moja intencją było, że gdyby Vinci pokryło 49% kosztów za 49% udziałów, to byłoby to dla nas super, ale wiadomo, że tego nie zrobią i nikt tego od nich nie będzie wymagać.
@Yuri_Yslin: Nie, ty naprawdę tak myślałeś i naprawdę robiłeś z tego zarzut.
Gdybyś kolego tak nie tworzył narracji jak to jesteś okłamywany i manipulowany, to bym taki ostry nie był. Ale
- 56
Ślepym zwolennikom budowy CPK polecam zapoznać się ze zjawiskiem kultu cargo:
"Kult ten został zauważony przez antropologów, gdy ludność tubylcza zaczęła budować obiekty przypominające lądowiska i pasy startowe dla samolotów, nabrzeża dla statków, magazyny itp. Okazało się, że miejscowa ludność widząc, iż biali budują pasy startowe i lądowiska, czego wynikiem jest przylatywanie samolotów z żywnością i innymi dobrami, zaczęła ich naśladować. W świadomości tubylców samoloty przylatywały z nieba i były kierowane na
"Kult ten został zauważony przez antropologów, gdy ludność tubylcza zaczęła budować obiekty przypominające lądowiska i pasy startowe dla samolotów, nabrzeża dla statków, magazyny itp. Okazało się, że miejscowa ludność widząc, iż biali budują pasy startowe i lądowiska, czego wynikiem jest przylatywanie samolotów z żywnością i innymi dobrami, zaczęła ich naśladować. W świadomości tubylców samoloty przylatywały z nieba i były kierowane na
- Koziom
- mj24
- MisPluszowyZWadaWymowy
- lhotse89
- WH40K
- +51 innych
waro via Wykop
- 5
I tak samo ci od CPK zachowują się jak członkowie kultu, myśląc że wystarczy wybudować duże lotnisko i samoloty same będą na nie przylatywać przynosząc tubylcom dobrobyt xD
@RandyBobandy: Jak rozumiem ci drudzy zakładają, że samoloty mogą pojawić się bez lotniska?
waro via Wykop
- 1
Nie, ludzie z miejsc gdzie istniał kult cargo butowali pasy startowe, bo myśleli że to sprawi iż przylecą samoloty z fajnymi rzeczami, tak samo jak piewcy CPK ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@RandyBobandy: No rzeczywiście. Kult cargo w kraju, które przerabia w Europie 1% całego wolumenu. W kraju, w którym 83% towarów przewożonych drogą lotniczą jest przeładowywane za granicą.
Niebawem większe ilości cargo będą przerabiać od nas Węgrzy,
- 6
Jak u Was wrażenia po weekendzie otwarcia Kanału Zero? Z racji że leżę chory we wyrze i mam czas oglądać pierdoły, to krótkie subiektywne podsumowanie rewolucji Stanowskiego od czwartku:
- Otwarcie live z Rudzkim to 4h lizania rowa przez kolegę. Nawet widać po Stanowskim było że im dalej w las tym bardziej stawał się zażenowany.
- Prasówka z Raczkiem - nic odkrywczego, ale Raczek to samograj dla sponsorów. Szkoda, że nie sięgnęli
- Otwarcie live z Rudzkim to 4h lizania rowa przez kolegę. Nawet widać po Stanowskim było że im dalej w las tym bardziej stawał się zażenowany.
- Prasówka z Raczkiem - nic odkrywczego, ale Raczek to samograj dla sponsorów. Szkoda, że nie sięgnęli
- kfiatek_na_parapecie
- tomosano
- kalosz_zaglady
- kantini
- Ryjuss
- +1 innych
waro via Wykop
- 2
@Amatorro: Wszystkich nie widziałem, ale:
- widać, że mimo wszystko kanał będzie ciągnąć Stanowski
- Andrzejczak powinien być mocną stroną
- Raczek bardzo słaby format, ale pewnie się obroni, gdyż tematy filmowe zawsze mają wzięcie
- Meller i Gwiadowski na tę chwilę rokują do wypadnięcia z kanału. Albo zajdą tam gruntowne zmiany, albo lada moment się z nimi pożegnamy.
- widać, że mimo wszystko kanał będzie ciągnąć Stanowski
- Andrzejczak powinien być mocną stroną
- Raczek bardzo słaby format, ale pewnie się obroni, gdyż tematy filmowe zawsze mają wzięcie
- Meller i Gwiadowski na tę chwilę rokują do wypadnięcia z kanału. Albo zajdą tam gruntowne zmiany, albo lada moment się z nimi pożegnamy.
- 2
Taka ankieta z ciekawości. Plusujcie dla zasięgów i zapraszam do debaty. Jeśli tak do dlaczego? Jeśli nie to dlaczego?
#cpk #polska #infrastruktura #budownictwo #inwestycje #polityka #gospodarka #4konserwy #neuropa
#cpk #polska #infrastruktura #budownictwo #inwestycje #polityka #gospodarka #4konserwy #neuropa
Czy popierasz budowę CPK?
- Zdecydowanie TAK 26.2% (54)
- Raczej TAK 28.2% (58)
- Raczej NIE 16.0% (33)
- Zdecydowanie NIE 15.5% (32)
- Nie mam zdania 14.1% (29)
waro via Wykop
- 0
Brak opcji odnośnie innej formy/lokalizacji, np. ja jestem całkiem przeciw aktualnej formie/lokalizacji
@lobo: Dlaczego i jaka inna lokalizacja mogłaby być lepsza?
waro via Wykop
- 1
@lobo: Analiz o lokalizacji CPK było co najmniej 3. Baranów pojawił się we wszystkich tych analizach.
Wymyślanie nowej lokalizacji CPK byłoby typowym wymyślaniem koła na nowo.
Wymyślanie nowej lokalizacji CPK byłoby typowym wymyślaniem koła na nowo.
Dobra, czytam sobie najprostsze statystyki dotyczące transportu lotniczego w Polsce pod kątem istnienia CPK.
W 2022 wszystkie lotniska w Polsce obsłużyły 41 milionów pasażerów. W tym samym roku tylko jedno lotnisko w Niemczech, we Frankfurcie obsłużyło ich 49 miionów.
W 2022 roku w polskich portach lotniczych odbyło się 327,4 tys. operacji lotniczych - Frankfurt dla porównania przez dwanaście miesięcy obsłużył 382 tys. operacji lotniczych.
Co do cargo - w Polsce przewieziono 192
W 2022 wszystkie lotniska w Polsce obsłużyły 41 milionów pasażerów. W tym samym roku tylko jedno lotnisko w Niemczech, we Frankfurcie obsłużyło ich 49 miionów.
W 2022 roku w polskich portach lotniczych odbyło się 327,4 tys. operacji lotniczych - Frankfurt dla porównania przez dwanaście miesięcy obsłużył 382 tys. operacji lotniczych.
Co do cargo - w Polsce przewieziono 192
waro via Wykop
- 1
i wszyscy ci ludzie, ktorzy z frankfurtu, w centrum pięciomilionowej metropolii, czwartej gospodarki swiata, rozjezdzaja sie po calej europie i swiecie, nagle zaczna latac na zadupie w polu, po prostu dlatego, że tam jest?
Piżamke w chósarskie skrzydelka też masz?
@slapdash: Wyjątkowo odpowiem na ten rzyg.
A kto powiedział, że CPK ma przejąć ruch Frankfurtowi?
Ma zagospodarować własne potrzeby, które już teraz istnieją, a w nadchodzących latach nadejdą jeszcze bardziej wraz
- Warszawa
#polityka #4konserwy #neuropa #cpk #sejm #kanalzero #bekazpisu