Wpis z mikrobloga

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad z agencji rządowej przekształca się powoli w agencję firm z Grupy Saferoad. To z tą norweską grupą kapitałową konsultowane są wytyczne jakie mają obowiązywać przez lata przy zamówieniach drogowych barier ochronnych. Tak się składa, że Saferoad to także… producent barier i już jeden z dużych graczy na rynku robót naprawczych na polskich drogach.

Formalnie projekt wytycznych jakie mają obowiązywać przy zamówieniach drogowych barier ochronnych na drogach krajowych, opracowany przez GDDKiA, konsultowany jest nie z Saferoad, a ze Stowarzyszeniem Linia Życia. Tak się tylko składa, że prezes zarządu Saferoad Piotr Chojnacki jest równocześnie… prezesem zarządu Stowarzyszenia Linia Życia. – Przy opracowaniu wytycznych zespół ekspertów nie tylko powinien być złożony z naukowców, merytorycznie przygotowanych, ale i ludzi bezstronnych w ocenie zastosowanych rozwiązań technicznych. W tym wypadku producent urządzeń sam wyznacza kryteria. W konsekwencji może to doprowadzić do promowania własnych rozwiązań i technologii przy opracowaniu warunków technicznych – wskazuje Andrzej Tracz, przewodniczący Rady Sekcji Krajowej Drogownictwa NSZZ „S”. – To może być próba zmonopolizowania rynku na lata! Firmy grupy Saferoad mogą w przyszłości dyktować warunki i wyeliminować innych producentów.

fragment artykułu "Deale w Generalnej Dyrekcji" Krzysztof Świątek "Tygodnik Solidarność" (29/2014)

#drogi #autostrady #budownictwo #polska #gddkia #afera #4konserwy #polityka
  • 4