Aktywne Wpisy
Bergi +167
Siema, prowadzę badania do pracy magisterskiej - dlatego potrzebuję waszych odpowiedzi.
Więc robię #rozdajo na 100 PLN bliczkiem. Losowanie za tydzień jednej osoby z plusujących ten wpis + screen w komentarzu, że wypełniłeś/aś ankietę.
Ankieta krótka i mam nadzieję przyjemna - temat zakupu nowego telefonu i znajomości marki.
Link do ankiety:
https://forms.gle/xoKGTNtrFVV1Dpyg7
#ankieta #magisterka #studia
Więc robię #rozdajo na 100 PLN bliczkiem. Losowanie za tydzień jednej osoby z plusujących ten wpis + screen w komentarzu, że wypełniłeś/aś ankietę.
Ankieta krótka i mam nadzieję przyjemna - temat zakupu nowego telefonu i znajomości marki.
Link do ankiety:
https://forms.gle/xoKGTNtrFVV1Dpyg7
#ankieta #magisterka #studia
snorli12 +447
Kto od razu ODRYWA te nowe korki od butelek i kartonów z napojami daje plusa! Pokażmy, że nie godzimy się na te idiotyczne przepisy #uniaeuropejska #logikarozowychpaskow #logikarozowychpaskow #jedzzwykopem #pijzwykopem #niepopularnaopinia #ekologia
Wywiad trochę trwa (1,5 h), a że miałem czas podczas rysowania, to go wysłuchałem i przetłumaczyłem najciekawsze momenty, które was, jako twórców gier mogą zaciekawić :)
- Twórz gry, ale nie myśl o pieniądzach. Czemu? Bo na grach nie zarobisz. Przynajmniej na początku.
- Twoja pierwsza gra będzie do kitu. Nawet jeżeli spędziłeś nad nią 2-3 miesiące, a nawet rok.
- Wielcy twórcy gier, nawet jeżeli stworzyli swą pierwszą grę... to stworzyli wcześniej dziesiątki,a może nawet setki mniejszych gier, ale o nich nie mówili, bądź nawet nie wydali. (przykład Limbo. 7 lat tworzenia).
- Zanim wydał Super Meat Boy, to na koncie miał około 30-40 gier. Większość jako minigry, w które można zagrać w internecie.
- Przez pierwsze 10 lat, od kiedy zaczął tworzyć gry był biedny, nawet nie był w stanie spłacić kredytu.
- Czemu tworzy trudne gry? Bo życie nie jest proste. Jeżeli coś przychodzi łatwo, to tego nie doceniamy.
Ważne jest, aby gra stawiała przed nami wyzwania. Gdyby wszystko było łatwe, to z niczym nie czulibyśmy się dobrze.
- Tworzenie gier i ich wydawanie to ruletka. To, co różni ją od gry w lotto, to fakt, że możesz zwiększyć swoje szanse po prostu tworząc lepsze gry i się bardziej starając.
Rady dla początkujących:
- miej niskie wymagania
- mały zespół, mała gra
- miej pewność, że robisz to co robisz, bo sprawa ci to przyjemność.
- eksperymentuj i nie bój sie popełniać błędów, bo popełnisz ich mnóstwo! W ten sposób się uczysz.
- włóż jak najwięcej siebie w grę, którą tworzysz, bo nie jesteś ekspertem we wszystkim. Większość moich gier (Edmunda) jest powiązana z moim życiem. Czemu? Bo nie jestem najlepszym pisarzem. Nie umiem pisać fikcji. Piszę o sobie i swoich przeżyciach. Nie potrafiłbym pisać o kosmicznych podbojach, bo po prostu się na tym nie znam. To nie jest moje życie.
#gamedev #gry
#gamedesign (zaspamuję swoim własnym tagiem! a co! W końcu te rady są powiązane z tworzeniem gier :) )
A sam Edmund wydaje się mega pozytywnym gościem :)
@TadeuszSynZygmunta: a potem nagle mozesz zaczac zarabiać miliony ( ͡€ ͜ʖ ͡€) Nie ma nic za darmo - to tak oczywiste jak podatki :P
Sam się tym trochę zdołowałem, ale można to oprzeć na twoim przykładzie. Wydaje mi się, że jesteś jednym z niewielu twórców gier, którym się udało na mirko i to z pierwszą grą!
I teraz pytanie. Co to znaczy: "Udało się".
Trochę śledzę twoją historię, całkiem sporo siedziałeś nad reVoid 2-3 miesiące? Czy więcej?
Gierka całkiem ciekawe oceny zbiera na markecie. Wielu
Komentarz usunięty przez autora
http://www.polygon.com/2015/3/3/8142247/crossy-road-earnings-10-million-gdc-2015