Wpis z mikrobloga

Minęły dokładnie 2 tygodnie od mojego poprzedniego-pierwszego wpisu w temacie. Czas na małą aktualizację.

Organizacyjnie
@jasiek13 z Low Poly Wolf pokazuje jak skutecznie pracować na odległość, ale jest to współpraca programista-grafik. My jesteśmy dwoma programistami, dodatkowo z tego samego miasta - Warszawa, dlatego zdecydowaliśmy się na wynajem biurek w powierzchni coworkingowej. Poszukiwania rozpoczęliśmy już pod koniec lipca, ale dopiero od sierpnia usadowiliśmy się tam oficjalnie. Temat biur coworkingowych w Warszawie to w zasadzie materiał na oddzielny wpis. My po dwóch dniach poszukiwań zdecydowaliśmy się na Business Link Warszawa. Za 500zł/msc dostajemy nielimitowany dostęp do biurka w przestrzeni coworkingowej, darmowy udział w organizowanych szkoleniach i warsztatach (już na jednym byliśmy, bardzo pouczający), dostęp do kawy oraz wspaniałej i motywującej panoramy Warszawy (pic rel). Na razie pracuje nam się bardzo dobrze, choć mogłoby być ciut lepiej (czasem bywa za głośno, ale wiadomo, to openspace).

Technicznie
Przez te 2 tygodnie skonfigurowaliśmy sobie stacje robocze, postawiliśmy Jirę do zarządzania projektami i zrobiliśmy kilka tutoriali z #unity3d. Do tej pory miałem doświadczenie tylko w Cocos2d-x i zadziwia nas jak szybko można tworzyć niektóre rzeczy w Unity. Wiem, że to na podstawie tutoriali, ale technicznie rzecz biorąc, przez 8 dni stworzyliśmy ponad 5 aplikacji bardziej lub mniej przypominające gry. :D Nie bardzo nam się podoba to, że jest dużo klikania i przeciągania elementów w edytorze. Jako programiści jesteśmy przyzwyczajeni do czystego pisania kodu, ale przebolejemy ten fakt w zamian za możliwości, jakie daje nam ten silnik. Taki #gamedev to można uprawiać!
Mamy natomiast problem z zaplanowaniem podziału pracy. Jeśli niektóre rzeczy robi się w edytorze (załóżmy animacje), to jak je później scalić między nami (tzw. merge) czy zrobić code review? Czy ktoś może podzielić się doświadczeniem w pracy nad grą w Unity w zespole większym niż 1 osoba?
Aplikacja 1
Aplikacja 2
Aplikacja 3
Aplikacja 4
Aplikacja 5

Życiowo
Kupiłem rower, także do pracy dojeżdżam o własnych siłach, co skutkuje większą energią z rana oraz zgubionymi kilogramami! Wzrósł także mój komfort psychiczny, ale o plusach pracy “dla siebie” w porównaniu do etatu napiszę w kolejnym wpisie. No i jest motywacja w zasadzie do wszystkiego, a przede wszystkim do wczesnego wstawania! (wcześniej nie potrafiłem zwlec się z łóżka przed godziną 10, teraz bez problemu wstaję przed godziną 8:00) :)

Plany na najbliższe dni
Może się wydawać, że razie tłuczemy same tutoriale. Nie jest tak do końca, otóż sporo czasu poświęcamy już na projektowanie naszej pierwszej gry. Chcemy wszystko dobrze przemyśleć zanim zabierzemy się do pracy, aby później zmian koncepcyjnych było jak najmniej. Jedna z rzeczy, którą wynieśliśmy ze studiów to, że projektując aplikacje warto przespać się z danym pomysłem. Dziennie poświęcamy co najmniej kilkadziesiąt minut na analizę innych produkcji i przemyślenia dotyczące naszej. Wiemy już co będzie tematem gry, wiemy jak będzie wyglądać, ale jeszcze pracujemy nad projektem mechaniki. Jednakże pod koniec miesiąca już powinniśmy rozpocząć właściwe prace.

Nie mamy też nazwy naszego zespołu, także żywię nadzieję, że do końca miesiąca wymyślimy i wybierzemy najlepszą.

Jednocześnie dziękuję wszystkim za wsparcie w poprzednim wpisie, na pewno będę do niego wracał w chwilach zwątpienia, które bez wątpienia (sic!) się pojawią. ;)

Pozdrawiam i życzę Wam miłego wieczoru!

-------------------------------------------------------------
#gamedevordie - rób gry albo umrzyj!
Zrezygnowałem z pracy na etacie po kilku latach na rzecz tworzenia gier mobilnych z kumplem. Wyzwanie polega na tym, że oszczędności na życie wystarczą do końca 2016 roku.
Start 03.08.2015, koniec 31.12.2016.
sortris - Minęły dokładnie 2 tygodnie od mojego poprzedniego-pierwszego wpisu w temac...

źródło: comment_kNLYSM6pYcqCkYVoTaYvrjTLhNuYb7lG.jpg

Pobierz
  • 29
zadziwia nas jak szybko można tworzyć niektóre rzeczy w Unity.


@sortris: Początkowy zachwyt nad prostotą unity szybko mija i potem wkrada się coraz więcej irytacji i #!$%@? gdy coś nie działa, nie wiesz dlaczego, po kilku godzinach szukania błędu w gniewie i rozpaczy decydujesz się po prosu zrestartować unity i... okazuje się że nagle wszystko działa.

Taki protip w sumie ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@TadeuszSynZygmunta: dzięki, zdążyliśmy trafić na tego typu błędy i skorzystaliśmy też już z Twojego protipu :D

Tak na szybko jednak: sam fakt, że do obiektu 2D w Unity, jeśli chcesz dodać mesh collider, to klikasz 2 przyciski. Do tego samego w Cocos2d-x musisz najpierw kupić specjalny program, a później dopisać skrypt wczytujący współrzędne wierzchołków z plików. To jest tego typu poziom abstrakcji. ;) W Unity przeciągasz kulę 3D, dodajesz właściwości
@sortris:

Jeśli niektóre rzeczy robi się w edytorze (załóżmy animacje), to jak je później scalić między nami (tzw. merge) czy zrobić code review? Czy ktoś może podzielić się doświadczeniem w pracy nad grą w Unity w zespole większym niż 1 osoba?


Za dużo nie miałem z tym styczności (prócz tego co tam przy ludum dare próbowałem ze znajomymi), ale możesz zmienić w opcjach Version Control na Visible Meta Files oraz Asset
@sortris: zapowiada się świetnie! ja obecnie na boku robię zlecenia webowe, ale w międzyczasie planuję ogarnąć unity i poszukać zleceń gamedevowych. Słodko by było jakby po wydaniu Johna okazało się, że mogę skupić się wyłącznie na kolejnej grze (ʘʘ)

Sam zastanawiałem się na business linkiem, ale w Lublinie w tej cenie można wynająć już całkiem spore biuro dla 3-4 osób więc odpuściłem BL i niedługo będę się
@palcem_robiony: ogólnie mi się podoba, ale chyba na firmę tworzącą gry nie bardzo. ;)
@Adenozynotrifosforan: dzięki! Już to daje nam spory postęp w tej sprawie i przynajmniej wiemy, czego się złapać. :)
@fledgeling: F2P, reklamy + in-app-purchases w pierwszej grze. W kolejnych zależnie od ewaluacji pierwszej.
@jasiek13: Dzięki! :)

Słodko by było jakby po wydaniu Johna okazało się, że mogę skupić się wyłącznie na kolejnej grze (ʘ
@sortris: mam bardzie na myśli czy macie jakiś prosty model waszego biznesu - choćby w formie cash flowu, tak żeby dajmy na to ustalić ile kopii gry musicie sprzedać (i za ile), żeby pokryć koszty - no i żeby ustalić jakie to koszty (oprócz 500 pln za biurko, sprzętu i "płac")