Wpis z mikrobloga

#gamedev
Polecicie jakiś dobry, lekki, edytor generycznych tileowanych map z możliwością exportu do csv/json/xml?
Nie chce mi się tego pisać na razie bo to bezsensowna robota na etapie alfa a potrzebuje wiekszej mapy niz 10x10 generowanej w petli ;)
  • 7
  • Odpowiedz
@ihwar: tylko że to jest edytor, nie generator :P musisz wszystko sam poustawiać, ale ma narzędzia typu rysowanie linii, kształtów itp. można zgrupować tilesy (np. jak masz budynek z 6 tilesów) i tak dalej, i tak dalej :D
  • Odpowiedz
Jakbyś chciał coś na szybko bez pisania parserów do Tiled (chociaż Tiled super sprawa, też polecam), to dla mnie sprawdzały się nieźle bitmapy, na zasadzie: czarny pixel - ściana, biały - podłoga, czerwony - spawn postaci, odcienie 00FFFF-FFFFFF (maska 0x00FFFF) to jakieś sensory na mapie, etc, etc.

Przykładowe poziomy wyglądają np. tak:
Vall - Jakbyś chciał coś na szybko bez pisania parserów do Tiled (chociaż Tiled super...

źródło: comment_rax7gruUAdDeLry16lpX4j542Q1wnc0w.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz