Wpis z mikrobloga

@DarkAlchemy: oczywiście, że wypadnie. To jest tak jakbyś przekładał palec przez dziurkę i się zastanawiał czy nie wystrzeli w powietrze jak przejdzie przez dziurkę.
  • Odpowiedz
@DarkAlchemy: a ja uważam że B. Portal to nie pudełko to nie dziurka przez którą przekładasz palec. Pomyślcie o tym tak że stoicie sobie przy tym niebieskim portalu i widzicie bardzo szybko zbliżającą się kostkę przez portal. Bardzo szybko wychodzi z niebieskiego portalu i co? Nagle się zatrzymuje? Nie skoro szybko przeszła to ma dużą prędkość, więc wyskakuje z dużą prędkością.
  • Odpowiedz
@bodzi_dzwunik: to zależy jak działa teleportacja. Czy proces miałby polegać na zakodowaniu informacji o obiekcie, przesłaniu samej informacji do miejsca odbioru i odtworzeniu obiektu z materii lub energii tam dostępnej? Czy przeniesieniu z prędkością światła obiektu w inne miejsce?
  • Odpowiedz
@Nicy: tu jest ewidentne nawiązanie do świata gry Portal. Tam obiekt który wlatywał z dużą prędkością w jeden portal z drugiego portalu wylatywał z dużą prędkością. Myślę że to miało działać na zasadzie tuneli czasoprzestrzennych, łączenie dwóch miejsc przestrzeni tam gdzie tego połączenia być nie powinno. Tak to rozpatrując to żadne z Twoich propozycji nie stosuje się do tego przypadku.
  • Odpowiedz
@DarkAlchemy: Oczywiście że B jest prawidłowe. Zmiana układu odniesienia. Względem portalu pomarańczowego to kostka się porusza, czyli względem niebieskiego też będzie się poruszać
  • Odpowiedz
@michalo94: energia kinetyczna zależy od punktu odniesienia. Kula wystrzelona z karabinu ma dużą energię kinetyczną, a głowa celu ma zerową. Jednak jeśli rozpatrzymy to z punktu widzenia obserwatora siedzącego na kuli to kula ma energię kinetyczną zerową a głowa celu leci w jego kierunku z ogromną prędkością. Podobnie jest z kostką. Nagle zmienia się układ odniesienia i kostka wypada z dużą prędkością.
  • Odpowiedz
@bodzi_dzwunik: Ale jak dla mnie układ odniesienia który nas interesuje, to kostka-otoczenie. I wtedy niezależnie od prędkości portalu, który się na nią nasuwa, prędkość kostki względem np. ściany za nią jest 0, więc i po wyjściu z drugiego portalu będzie 0. Kostka po prostu POJAWI SIĘ po drugiej stronie z prędkością spadającego portalu, ale nie wystrzeli, ponieważ jej prędkość względem otoczenia dalej będzie równa 0.

Ja tak to pojmuję i sobie
  • Odpowiedz
@bodzi_dzwunik: Tutaj z portalem może być problem, bo kostka porusza się jedynie względem portalu, ale nie porusza się względem miejsca w którym ma wylądować. Jak dla mnie, to trzeba na to patrzeć bardziej jak na drzwi, tyle, że tutaj drzwi się ruszają. Jeśli drzwi przez ciebie przelecą, to nadal będziesz stał w miejscu, ale będziesz już po ich drugiej stronie.
  • Odpowiedz
@DarkAlchemy: hmm pomyśl sobie tak, że montujesz fotokomórkę, czujnik przy wyjściu niebieskiego portalu mający mierzyć prędkość wylatujących z niego obiektów. Czujnik jest bardzo dokładny, mierzy prędkość co 1ms. No i teraz pojawia się w wyjściu kostka. Czujnik zaczyna mierzyć prędkość, np 100km/h. Połowa kostki przeszła, dalej 100km/h. Przeszło 99,9999% kostki - dalej 100km/h. Nagle przechodzi 100% i czujnik pokazuje 0km/h. W sekundzie kostka przestała się poruszać? Czy może powinna dalej poruszać
  • Odpowiedz
@DarkAlchemy: co nie grales nigdy w portala? Szybkie wejście w portal daje szybkie wyjście z drugiego, pęd obiektu nie ma znaczenia, bo po wyjsciu z portalu można miec odwrotny lub prostopadly pęd itp.
  • Odpowiedz