Wpis z mikrobloga

Cześć Mirki,

Mam do Was jedno pytanie, ponieważ w ostatnim czasie mam pewien dylemat odnośnie swojej przyszłości w roli programisty.
Otóż od prawie roku pracuję jako programista Java w pewnej firmie, mam za sobą jeden androidowy projekt a aktualnie wykorzystuję w nowym projekcie Google App Engine. Programowanie jest moją pasją, więc tak na dobrą sprawę nie jestem przywiązany do jakiejś konkretnej platformy/technologii związanej z Javą, jednakże od jakiegoś czasu zastanawiam się nad jedną kwestią. Otóż chcąc zostać specjalistą powinienem raczej skupić się na jednej platformie / technologii i w nią się zagłębiać aby nabyć bardziej zaawansowane umiejętności (na czym mi swoją drogą najbardziej zależy - żeby być profesjonalistą) i o ile na razie brnięcie po trochu w każdym kierunku wygląda fajnie o tyle w przyszłości powinienem się raczej na coś zdecydować.

I tutaj moje pytanie do Was - po pierwsze poprawcie mnie, jeśli mylę się myśląc w ten sposób. Jeśli jednak mam rację, to po drugie - na którą technologię/platformę powinienem się zdecydować? Od czasu studiów nastawiałem się na tworzenie aplikacji mobilnych na Androida, jednakże czuję się także coraz bardziej zafascynowany Google App Engine i całym środowiskiem chmurowym od Google, wydaje mi się, że to jest także platforma mająca w sobie spory potencjał. Patrzę na to trochę z boku, ale może raczej powinienem zdecydować się na wykorzystywanie Spring Framework/Hibernate, co także wydaje się nie być głupim pomysłem?

Pozdrawiam Mirków z #programowanie #java #androiddev #pracbaza
  • 5