Wpis z mikrobloga

#pocztapolska #reklamacja #prawo #zakupy

Wczoraj listonosz (Poczta Polska) przywiózł mi dużą paczkę z zamówioną doniczką. Jak już odjechał, sprawdzam, a tam doniczka okazuje się uszkodzona. Piszę w tej sprawie do sprzedawcy z #allegro (firma) i jednocześnie widzę u niego na aukcji taki zapis:

Masz prawo do spisania protokołu szkodowego, gdy stwierdzisz uszkodzenie towaru.Tylko na tej podstawie będą uwzględniane reklamacje.

Sprzedawca zresztą sam mi jeszcze odpisał:

Doniczkę możemy jak najbardziej wymienić ale najpierw proszę spróbować spisać ten protokół i nam go podesłać mejlowo


Pytanie brzmi, czy sprzedawca nie stosuje czasem niedozwolonej klauzuli? Rzeczywiście muszę mieć wypełniony ten formularz, żeby wymienił mi doniczkę?

Kto ponosi koszty odesłania towaru?

Czy na drugi dzień po otrzymaniu przesyłki, mogę jeszcze wypełnić ten protokół szkody na poczcie, czy już po ptokach?

Z góry dzięki za pomoc. Pic rel
Pobierz eDameXxX - #pocztapolska #reklamacja #prawo #zakupy 

Wczoraj listonosz (Poczta Pol...
źródło: comment_y46V1egxrPVAVKSd6vdq0Olx2mCyl4K4.jpg
  • 9
@eDameXxX:
Masz 7 dni na spisanie protokołu, w sytuacji kiedy uszkodzenia nie dało się zauważyć przed jej otwarciem.
Podstawa art 87 pkt 6 Ustawy Prawo Pocztowe:
Roszczenie z tytułu nienależytego wykonania usługi pocztowej wygasa wskutek przyjęcia przesyłki pocztowej bez zastrzeżeń, chyba że ubytki lub uszkodzenia przesyłki pocztowej nie dające się z zewnątrz zauważyć uprawniony stwierdził po przyjęciu przesyłki i nie później niż po upływie 7 dni od przyjęcia przesyłki zgłosił operatorowi