Wpis z mikrobloga

Jak wygląda tworzenie modeli w 3d?
Kiedyś myślałem, że wszystko tworzy się z najprostszego sześcianu i dokłada się coraz więcej elementów, aż w końcu mamy piękny model z odpowiednią topologią.
Teraz widzę na yt, że dużo modeli tworzy się przez stworzenie bazowego modelu w np; maya, a reszte(wszystkie szczegóły itp.) tworzy się w programie typu zbrush/mudbox, który następnie sam potrafi z grubsza stworzyć odpowiednią topologie.
Czy teraz tak to wygląda, wszystko się "rzeźbi", a potem uprostrza w miarę potrzeb do low poly?
Pytam, bo zaczynam zagłębiać się w ten świat i zastanawiam się czego warto się uczyć, a czego nie.
#maya #blender #grafika3d
  • 4
@radis290: Technik jest wiele
Możesz stworzyć coś w np. maya, później eksportowac to do zbrusha i dalej się bawić po czym zrobić retopologię i resztę kończyć dalej w maya.

Inna technika to rozpoczęcie wszystkiego np w zbrushu/mudboxie, zrobienie retopologii i render w innym programie - np. maya

Obie techniki są wykorzystywane przy tworzeniu modeli organicznych (ludzie, zwierzęta i podobne) oraz o twardej powierzchni (skrzynie, samochody i podobne).

To gdzie zaczynasz zalezy