Aktywne Wpisy
Haerbin +3
Czy jeśli mój facet wali ciągle jakieś szowinistyczne żarty ( zaczął się do mnie dobierac jak sprzątałam w kuchni dosłownie miałam ręce w zlewie i powiedziałam żeby przestał bo sprzątam to powiedział że myslal że będę się swobodnie czuć w naturalnym środowisku) mimo że mówię że mi to przeszkadza to jest brak szacunku? Czy ja przesadzam i to tylko żart?
#zwiazki #pytanie
#zwiazki #pytanie
SzitpostForReal +175
NBP dzisiaj rano wypuścił propagandowy filmik, stworzony za nasze pieniądze, o tym jak dzielnie walczy z inflacją. Uwaga, nie zwracam za leczenie po obejrzeniu, oglądasz na własne ryzyko!
#gospodarka #ekonomia #finanse #nieruchomosci #polska #pieniadze #nbp
#gospodarka #ekonomia #finanse #nieruchomosci #polska #pieniadze #nbp
Kiedyś myślałem, że wszystko tworzy się z najprostszego sześcianu i dokłada się coraz więcej elementów, aż w końcu mamy piękny model z odpowiednią topologią.
Teraz widzę na yt, że dużo modeli tworzy się przez stworzenie bazowego modelu w np; maya, a reszte(wszystkie szczegóły itp.) tworzy się w programie typu zbrush/mudbox, który następnie sam potrafi z grubsza stworzyć odpowiednią topologie.
Czy teraz tak to wygląda, wszystko się "rzeźbi", a potem uprostrza w miarę potrzeb do low poly?
Pytam, bo zaczynam zagłębiać się w ten świat i zastanawiam się czego warto się uczyć, a czego nie.
#maya #blender #grafika3d
Możesz stworzyć coś w np. maya, później eksportowac to do zbrusha i dalej się bawić po czym zrobić retopologię i resztę kończyć dalej w maya.
Inna technika to rozpoczęcie wszystkiego np w zbrushu/mudboxie, zrobienie retopologii i render w innym programie - np. maya
Obie techniki są wykorzystywane przy tworzeniu modeli organicznych (ludzie, zwierzęta i podobne) oraz o twardej powierzchni (skrzynie, samochody i podobne).
To gdzie zaczynasz zalezy