Wpis z mikrobloga

Cześć mirki z #dzialalnoscgospodarcza #wlasnafirma

Mam pytanie dotyczące PITów. Otóż od połowy kwietnia do końca października pracowałem w ramach umowy-zlecenia, od listopada natomiast prowadziłem już własną działalność. Z tego co widzę teraz mogę rozliczyć to w ramach jednego rozliczenia PIT (PIT 36). Problem w tym, że trochę się zapędziłem i wysłałem PIT 37 za umowę-zlecenie, natomiast pit 36 jeszcze nie. I tutaj pytanie - jak mniemam możliwość rozliczenia umowy-zlecenia i działalności na jednym picie jest moim przywilejem, a nie obowiązkiem, prawda? I druga sprawa - jeśli będą wypełniał PIT w przyszłym roku to jako potwierdzenie jaką powinienem podać kwotę - tę z PIT 36 czy sumę z obu pitów (zakładam, że za rok będę wypełniał wyłącznie pit 36)?

Pozdrawiam
  • 1
Sprawa zamknięta, #urzadskarbowy wyjaśnił. Może komuś się przyda kiedyś:
Pracując w tym samym roku na umowę zlecenie i prowadząc działalność powinienem złożyć wszystko w ramach pit 36 zamiast na 2 różnych pitach - o ile jestem opodatkowany na zasadach ogólnych. Ponieważ złożyłem już pit 37 mam po prostu złożyć pit 36 i on "nadpisze" pit 37. Pit mam złożyć jako nową deklarację (ponieważ pitu 36 jeszcze nie składałem). Jeśli system się przyczepi