Wpis z mikrobloga

Szukam rzeczowych argumentów, które przekonałyby mnie do zakupu jednego z trzech niżej wymienionych motocykli. W sumie argumenty in minus też są mile widziane. Moto będzie używane do dojazdów do pracy. W dłuższej perspektywie do dłuższych wycieczek. Nie planuję jeździć z plecaczkiem. Mam ~190 cm wzrostu i z ciuchami z 90 kg wagi. Na Gladiusie wyglądam jak na psie... Pytanie co wybrać?

#motocykle
Pobierz
źródło: comment_gOSqsW9nRTFSB05t7ADZEy66hV8c6rcK.jpg

Co wybrać na pierwsze poważne moto?

  • Kawasaki Versys 650 ABS, 2015+ 20.0% (7)
  • Honda NC750X ABS, 2016 28.6% (10)
  • Suzuki V-Strom ABS, 2016 51.4% (18)

Oddanych głosów: 35

  • 47
@Huberto606: troche zle zrozumialem twoj komentarz - "wiadomo to turystyk" jakby turystyki byly wolne, teraz domyslam sie że chodzilo ci bardziej o "to turystyczna 600tka więc nie bedzie jezdzic nie wiadomo ile"

skoro masz vstroma to powiedz mi jak w nim przelozenia - trzeba czesto wahlować biegami jak w sv650 czy tam to zmienili?
@azurri: Niższe biegi są dosyć krótkie, ale tak od 3 w górę już nie ma tragedii. Przy spokojnej jeździe to 60km/h na 5 lub 6 biegu można lecieć, jeżeli chce się powariować to niestety trochę trzeba powachlować, ale jak to Vka ma w zwyczaju i przy 4 tys. obrotów ciągnie jak Sasha Gray.
@Huberto606: zajrzałem na stronkę http://www.gearingcommander.com/

i wychodzi że sv650s i dl strom są bardzo podobne pod wzgledem przelozen.
Ciekawe jak dokladna jest ta strona, ale wychodzi na to że i w stromach trzeba trochę poprzebierać nóżką przy jeździe.

Ale za to odpłaca się dość małym spalaniem w stosunku do frajdy bo vka fajnie jedzie.
@azurri: Na trasie z plecakiem, kufrem i sakwami przy spokojnej jeździe do ~120 to mo spala poniżej 4,4 litra. Na pusto jakby się postarać to pewnie do 4 można zejść, ale po co. Jeżeli przynajmniej połowę baku robię na trasie to nigdy spalania większego niż 5 litrów nie miałem, jak po samym mieście to ok 6 - 6,5.
@Huberto606 @kasin @miguelsanchez666 @HalinaMamZawal Odkopuję temat, bo udało mi się w końcu przejechać DL'em. Skupię się tylko na tym, co budzi moje wątpliwości i będę wdzięczny za odniesienie się do moich obserwacji.
- miękki przód. W porównaniu do Gladius'a przód nurkuje przy zatrzymywaniu się. Myślę, że mógłbym się do tego przyzwyczaić, ale trochę mi to przeszkadzało...
- ochrona przed wiatrem. Testowy egzemplarz był wyposażony w akcesoryjną szybę, podobną do oryginału + deflektor.
@liet: Musisz wziąć poprawkę, że to turystyczne enduro, więc jest większy skok przedniego zawieszenia i jest bardziej miękkie, stąd nurkowanie, ale nie przeszkadza to w codziennej jeździe.
Szyba ma regulacje, może miałeś obniżoną, idealna nie jest ale przy 180 km/h jedziesz w pozycji wyprostowanej, a na nakedach by cię zwiało.
Szeroki bak to kwestia przyzwyczajenia, tak samo jak lekko przeszkadzające sety podczas postoju, ale w końcu moto służy do jazdy a
@liet Nurkowanie możesz zredukować usztywniając maksymalnie zawieszenie , jeśli będziesz jeździł głównie po asfalcie, ale ja mam tylko trochę usztywnione w stosunku do standardowego położenia, bo często zjeżdżam z asfaltu. W nowym hamulce są podobno sporo lepsze od starego, ale nie mam bezpośredniego porównania, bo jeździłem tylko nowym. I tak w większości starcza hamowanie silnikiem. Mam 187cm i z Givi Airflow w najwyższym położeniu wiatr zahacza mi tylko o czubek kasku -