Wpis z mikrobloga

Obsługa NTFS na #debian #linux to #heheszki #humorinformatykow

Wrzucam 25GB w kilku plikach po 1GB. Elegancko niby pliki zapisane, odmontowuję dysk, idę do innego urządzenia a tam np. 1 plik tylko dostępny.

Oczywiście zaraz zbierze się tutaj masa komentarzy o tym, że "bo ustaw to...", "bo zainstaluj X z paczki Y..." lub "skompiluj C ze źródła L..." itp. itd. -> i fajnie, nie ukrywam, że w desktopowym użytkowaniu gnu/linuksów jestem amatorem, ale pod #windows #windows10 to zwyczajnie działa.

Windows, it works!
  • 33
@idct: złą dystrybucję wybrałeś, debian jest surowy i z reguły trzeba o paru rzeczach pamiętać.
Możesz też montować fs-y z flagą sync (flush od razu po zapisie, nie wiem czy dla ntfs to działa w ogóle), ale ma to swoje minusy.
@GotoFinal: w sumie ciekawostka, bo nie do końca jest tak jak piszesz- w ntfs limit wielkości ścieżki to 32000 znaków co jest więcej niż wystarczające a limit który prawdopodobnie masz na myśli czyli 260 znaków wynika z ograniczeń win api. Chociaż ponoć od wersji redstone windowsa 10 to zwiększyli ten limit.
@idct: nic dziwnego, że windowsowy system plików działa lepiej pod Windowsem. Narzekanie na to miałoby taki sam sens, jak narzekanie, że Windows nie obsługuje ani ASF, HSF+, APFS (ta trójka to makowe systemy plików), ani ext4, XFS czy btrfs (te są linuksowe)…

Jak coś nie działa pod Windowsem, to najwyraźniej ma nie działać. Jak coś nie działa pod MacOS‐em, to najwyraźniej jest niepotrzebne (swoją drogą, MacOS w ogóle nie obsługuje zapisu
@b0lec: gdzie to znalazłeś? bo ja wszędzie widziałem tylko info o tym że limity wielkości plików/partycji są inne, bo w teorii są znacznie większe niż w implementacji, ale o nazwie plików nic nie znalazłem.
@nitrotoxin: z tego co widzę dalej, NTFS limituje wielkość nazwy samego pliku do 255, a wielkość ścieżki już ogranicza tylko kernel.
EDIT: a sam limit dało się ominąć wcześniej, ale było to dość "Brudne" bo pozwalało też używać niewłaściwych ścieżek.