Wpis z mikrobloga

@nabuchodonozorII: Nie ma sensu, tak na prawdę taka soczewka nie zwiększy w znaczący (widoczny) sposób Twojego komfortu i jakości widzenia w porównaniu do dobrej jakości soczewki z dobrej jakości powłoką antyrefleksyjną ale bez "przeznaczenia dla kierowców".
@GloomySunday: a jakie soczewki polecasz ? ogólnie patrząc przez pryzmat jakości nie ceny i główne zastosowanie to używanie do jazdy dość dużo - > ciężarówka -> przednia szyba prosta (kiedyś to miało znaczenie co do doboru filtrów słyszałem). Przydałby się jeszcze przyciemniane z korekcją do używania w słoneczne dni . na co zwracać uwagę , co polecasz?
@nabuchodonozorII: Ja pracuje na produktach konkretnej firmy - JZO (Jeleniogórskie Zakłady Optyczne), ponieważ jakość ich wyrobów jest w bardzo dobrym stosunku do ceny a dodatkowo na poziomie (jakościowym i technologicznym) równym do reszty producentów. Gdybym miał polecić Ci produkty tej firmy to jako podstawowe okulary byłyby to soczewki okularowe z powłoką Ideal Max UV (ponieważ to najwyższa jakościowo powłoka) - około 350 - 450zł /para. Druga para to soczewki korekcyjne barwione
@GloomySunday: przeciwsłoneczne jakie powinny mieć parametry przyciemniania ? jaki kolor soczewki? drugie z pwłoką antyrefleksyjną a 1-sze też czy bez?

EDIT

Widzę że JZO dysponuje też soczewkami JZO EYE DRIVE ? może one były lepsze? są dedykowane do jazdy a Ideal Max UV piszą że pochłania promieniowanie niebieskie czyli bradziej to okulary do pracy przy komputerze.
Jaka jest cana soczewek EYE Drive?
@nabuchodonozorII: Przeciwsłoneczne powinny mieć stopień zabarwienia i kolor jaki Tobie odpowiada najbardziej - zazwyczaj zabarwienie to 86%, kierowcy najcześciej wybierają soczewki szare ale to tak naprawę kwestia tego co ty wolisz. W przypadku prowadzenia samochodu na pewno przydatna byłaby również polaryzacja. Obydwie soczewki powinny mieć powłokę antyrefleksyjną.

Powłoka EyeDrive nie daje na tyle widocznych efektów, żeby ją w ogóle brać pod uwagę i szczególnie do tego dopłacać. "Niebieskie światło" filtruje Ideal
@GloomySunday a co powiesz o polaryzacji w szkłach JZO? Bo niestety kupiłem kilka miesięcy temu okulary w Paris Optique (ze szkłami JZO) i polaryzacja wygląda u mnie tak samo jak u użytkowników skarżących się na ich forum. Szkoda tylko, że niedokładnie sprawdziłem okulary, gdy je odbierałem, a wątek znalazłem później. Wysłałem je na gwarancję, ale ekspertyza JZO mówi, że wszystko jest dobrze...
@GloomySunday: soczewki (RX)Izoplast 150 xperio rso ds szmaragd uv. Oprawki Infinity/GS0309/02.

Problemów mam kilka z nimi, ale jak chodzi o samą polaryzację to widzę efekty również bez testów. Np. jak jest mokro po deszczu to widzę na chodniku/drodze, że miejscami polaryzacja przechodzi przez odbicia wody a miejscami nie. Jeśli obrócę głowę w bok to widzę na drodze przesuwający sie efekt niepełnej polaryzacji. Upierdliwe. Efekt oczywiście najbardziej wyraźny jest gdy spojrzę w
@GloomySunday: w zasadzie to oddałem na gwarancje 2 tygodnie temu dlatego ze oprawki nagle pękły (leżąc w domu) bo na ta polaryzację to czułem ze zostane olany. Właśnie mam odpowiedz od Paris Optique że łaskawie, wyjątkowo wymienia oprawkę. Szkła były na ekspertyzie w JZO i oczywiście nie stwierdzili żadnych wad...
Pozwolę sobie zacytować jeszcze wypowiedz z forum JZO (wyżej dałem linka):

„ Stoi to napisane katalogu.. Ta jedna informacja::

[quote] Folia polaryzacyjna znajduje się pomiędzy dwoma soczewkami…[/quote]

– moim zdaniem – wyjaśnia cały, dyskutowany tu, problem z soczewkami xperio.
JZO nie sprzedaje soczewek polaryzacyjnych. JZO (i pewnie Essilor) sprzedaje od razu polaryskop w formie demonstrującej jego działanie. Polaryzatorem jest powierzchnia od której odbija się światło (woda, powierzchnia śniegu, asfaltu czy karoserii samochodu),
@Najki: to najpewniej problemem wynikał z naprężeń folii pryzmatycznej, spowodowanej zbyt dużymi soczewkami (słabym montażem). Naprężenia były na tyle duże (soczewki były po prostu za duże), że oprawa pękła - co rzeczywiście zdarza się rzadko. Soczewki poszły do JZO ale bez oprawki, więc nie były widoczne naprężenia a co za tym idzie wady.
@GloomySunday: Widzę, że kolega dość obeznany w tych tematach, a potrzebowałbym małej porady więc odświeżę temat.
Dziś byłem u okulisty, badania zrobione mam +1/+0.75 na oczach(3 lata temu mi wyszło -0.75/-0/50) i tak się zastanawiam czy to możliwe, że tak zmieniła się wada choć mam 25 wiosen. Ta korekta nie jest sprawą pierwszorzędną tak ogólnie. Jestem kierowcą zawodowym i jazda w nocy jak i w dni pochmurne to taka lekka udręka.