Wpis z mikrobloga

Podróż Szczecin-Warszawa pociągiem: 50zł.


@Krupier: Chyba ze zniżką studencką ( ͡° ͜ʖ ͡°) Tak poza tym, co do likwidacji linii kolejowych, to jest chore, że zlikwidowali trasę Szczecin-Gorzów Wielkopolski.
  • Odpowiedz
@inteinte: W jaki sposób chcesz taką statystykę ująć per capita? I jaki sens będzie miała taka statystyka?

No dobra, jak wolisz: W Polsce jest 7 miast powyżej 40 tyś. mieszkańców bez dostępu do kolei pasażerskiej, a w Czechach jedno powyżej 10 tyś, w Austrii 5 powyżej 10 tyś. i na Węgrzech 6 powyżej 10 tyś. Nawet przy tak bzdurnej statystyce Polska na tle państw swojego regionu wypada najgorzej ( ͡°
  • Odpowiedz
@saracenxc: passenger-km (dla transportu ludzi), bądź tonne-km (towarów).

Zbiór takowych możesz znaleźć tutaj: http://ec.europa.eu/eurostat/statistics-explained/index.php/Railway_freight_transport_statistics

http://ec.europa.eu/eurostat/statistics-explained/index.php/Railway_passenger_transport_statistics_-_quarterly_and_annual_data

I ciekawostka - w Polsce mamy najwiecej śmiertelnych wypadków kolejowych: http://ec.europa.eu/eurostat/statistics-explained/index.php/File:Number_of_persons_killed_in_railway_accidents,_2014-2015.png

Co do Twojej statystyki:
Jeśli liczba miast zamieszkałych przez 40 tys osób jest mniejsza w Czechach niż w Polsce, to oczywistym jest, że Czechy w takiej statystyce wypadną lepiej. Trzeba znaleźć wspólny mianownik, w przeciwnym wypadku porównujemy jabłka do gruszek...
  • Odpowiedz
@inteinte: Ale ja porównywałem miasta w Polsce powyżej 40tyś. i w Czechach powyżej 10tyś. Czechy są około 4-krotnie mniej ludne od Polski, więc uznałem, że takie podejście Cię zadowoli ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Dobra, ujmę to inaczej...

W Polsce mieszka mniej więcej 38 mln ludzi.
W Czechach, Austrii, na Węgrzech i na Słowacji mieszka łącznie około 34,5 mln mieszkańców, a więc porównywalnie.

Powierzchnia Polski wynosi 312 tyś.
s.....c - @inteinte: Ale ja porównywałem miasta w Polsce powyżej 40tyś. i w Czechach ...

źródło: comment_8bVM78jvK1u1Mkm05SWZ52SFy8xAD0Nk.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
@Hardporecorn: to bez sensu. :/ Nie rozumiem tego odcinania się od kolei, kiedyś będą tego żałować. Szczecin ma świetną obwodnicę kolejową, która niszczeje, a którą w chwila moment jakimś kolejo-busem by się dojechało w niemal kazdą dzielnicę...
  • Odpowiedz
Ale ja porównywałem miasta w Polsce powyżej 40tyś. i w Czechach powyżej 10tyś. Czechy są około 4-krotnie mniej ludne od Polski, więc uznałem, że takie podejście Cię zadowoli ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Dobra, ujmę to inaczej...


W Polsce mieszka mniej więcej 38 mln ludzi.

W Czechach, Austrii, na Węgrzech i na Słowacji mieszka łącznie około 34,5 mln mieszkańców, a więc porównywalnie.


Powierzchnia Polski wynosi 312 tyś. km2.

Powierzchnia
  • Odpowiedz
@aett: A czego dotyczy wątek?


@saracenxc: polskiej kolei, tym bardziej nie rozumiem jaki sens ma porównywanie jej gęstości do krajów, gdzie powstawała jedna z najgęstszych sieci kolejowych w historii. To nie Czechy sobie te mniejsze miejscowości ukolejowiły, a monarchia austro-węgierska. nic to nam nie mówi, a wręcz zaburza trochę rzeczywistość
  • Odpowiedz
@kubica941 dlatego mówi że trzeba budować tunele i dlatego wspiera hyperloop? XD zauważ ze teraz jest mu łatwiej zbić kapital na autach ze względu na infrastrukturę, zanim zaczalby zarabiać na kolei to dawno skonczyl by mu się hajs. Masz rację ze pociąg ma seans między miastami Ale nie tylko tymi dużymi. Koncepcja jest taka że pociągiem przemieszczasz się między miastami a po miastach metrem czy tramwajem ewentualnie trojebusami. Wszystko na prąd i
  • Odpowiedz
@aett: Nie. Wątek jest o tym w jakim stopniu zmniejszyła się sieć kolejowa w Polsce zachodniej przez ostatnie 20 lat i w jakim stanie jest obecnie. Te połączenia zostały również wybudowane przez naszych zaborców, tak jak w Czechach. Tylko z jakiegoś powodu Czesi te połączenia utrzymują, udostępniając transport kolejowy mniejszym miejscowościom, a Polacy je zamykają odcinając m.in. 90-tysięczne miasto.
  • Odpowiedz