Wpis z mikrobloga

@defoxe: Na jakiej podstawie wiemy, że prąd płynący przez zwarcie pójdzie na R1 i R2 (mówię o moim rysunku)? Owszem, po okiełznaniu tego układu z pomocą symulatora i pomierzeniu prądów wiem że tak właśnie jest. Ale jak to wydedukować bez symulatora? Równie dobrze można by przypuszczać że ze zwarcia wszystko pójdzie na R1, a na R2 i R3 prąd pójdzie z R4.

Ten układ w oryginale wygląda nieco inaczej. W zadaniu
Ze źródła są dwie drogi


@Matt23: Zerknij na mój schemat. Ja naprawdę nie liczyłem takich rzeczy kooope lat.
I może farmazony opowiadam, ale tak jak @piotrek2b napisał.
Suma spadków napięć na rezystorach równa się temu co na zasilaniu.
Czy nie da się obliczyć tego tą drogą?
@defoxe: To na pewno nie jest trudne, skoro zadanie jest z przedmiotu "podstawy elektrotechniki i elektroniki". Ale jak napisałem w pierwszym poście, "co z czym połączyć nie wiem". Twoje przekształcenie jest dobre. Pytanie brzmi jak zauważyłeś że można układ ten przedstawić właśnie w ten sposób. Bo ja tego dostrzec nie potrafię. Dopiero po sprawdzeniu symulatorem gdy wiem już jak z której gałęzi wychodzi prąd jestem w stanie zrozumieć to przekształcenie.
Twoje przekształcenie jest dobre. Pytanie brzmi jak zauważyłeś że można układ ten przedstawić właśnie w ten sposób. Bo ja tego dostrzec nie potrafię.


@Matt23: Nie do końca rozumiem. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Ja tylko narysowałem to samo inaczej w przestrzeni. Połączenia nie są "przekształcone". Wygląda to tylko moim zdaniem teraz "ładniej", ale na upartego wszystko jedno. Tam też "to" widać.
@Matt23: Nie wiem ( ͡°( ͡° ͜ʖ( ͡° ͜ʖ ͡°)ʖ ͡°) ͡°)
Normalnie patrzę i widzę ten obwód bardziej "normalnie".
Podświadomie staram się układać rezystory w połączenia szeregowe i równoległe idąc po kolei od źródła.
@Matt23: Nie ale prosiłeś o poinstruowanie, a nie rozwiązanie. Jak wrzucę Ci gotowe to niewiele pomoże w zrozumieniu. Poczytaj sobie o metodzie potencjałów węzłowych, do tego układu jest to raczej najszybsza metoda na uzyskanie wyniku. Chyba że chodzi Ci tylko o wynik to mogę wstawić rozwiązanie.