Wpis z mikrobloga

Jak ja kisnę z wypokowych programistów, którzy niby zarabiają te 15k plnów i mają siebie za jakiś guru i geniuszy. Sam jestem programistą, wszystkie nauczyłem się sam i teraz zarabiam troszkę mniej niż 15k. Do nauki programowania zachęciłem znajomych, którzy nigdy z tym nie mieli wspólnego, skończyli jakieś gówno kierunki studiów i bez żądnego doświadczenia zarabiają o wiele więcej, niż w wyuczonych zawodach mogliby zarabiać, gdyby znaleźli pracę. Programowanie nie jest trudne. Nawet małpa nauczy się klepać kod w takim stopniu, żeby w obecnych czasach dostawać te 8-9k po roku - dwóch doświadczenia. Po prostu obecna sytuacja rynkowa i pewna bańka sprawiła, że programiści dostają więcej hajsu, a nie dlatego, że są to jakieś elitarne umiejętności. Programowania można się samemu nauczyć, a widzieliscie kiedyś lekarza, który sam nauczył się operować na sercu? Albo budowlańca, który sam nauczył się projektować mosty, aby nie #!$%@?ęły pod pociągiem? Albo geodete, który sam nauczył się to wszystko mierzyć i wrzucać na mapy? Nie. Te zawody są o milion razy trudniejsze, ale taki programista "podobno" 15k będzie czuł się mądrzejszy, bo potrafi klepać kod i zarabia więcej. Serio mirki i mirabelki, jesli macie czas lub sposobności to bierzcie się za naukę, to nie jest nic trudnego. Nie słuchajcie wykopowych kuców, którzy chcą sobie podnieść ego, bo mimo zarabiania 15k nigdy nie ruchali xD

#programowanie #takaprawda #pracbaza
  • 45
@drag_op: Serio uważasz, że obecnie studia są jakąś wartością dodaną dla programisty? Znam ludzi po zwykłym liceum w wieku 18-19, którzy programują lepiej niz wielcy magistrzy sztuki infromatycznej.