Aktywne Wpisy
Zawiera treści 18+
Ta treść została oznaczona jako materiał kontrowersyjny lub dla dorosłych.
Darthal +62
Nie daje rady tak żyć. Nie mam rodziny, przyjaciół, dziewczyny, dobrego wykształcenia, samochodu. Jestem sam, zwykłym zerem. Małe miasteczko w którym żyje tętni życiem. Wskoczyłem na rower i jeździłem na nim przez kilka godzin obserwując jak ludzie normalnie żyją. Jak chodzą na spacery, jak w sklepie biorą piwa i przekąski na wieczór bo piątek, jakieś dziewczyny rozmawiały o tym że idą wieczorem do kina i będzie super. Obok matka z dwoma kilku
Stosunkowo prosta sytuacja. Mam płaszczyznę, której znam dokładne wymiary i pozycję oraz kamerę, której także znam pozycję oraz kąt nachylenia do płaszczyzny. Kamera może zmieniać pozycję na obu osiach, a celem jaki chce osiągnąć jest ograniczenie EF do danej płaszczyzny płaszczyzny.
Żeby to zrobić potrzebuję oczywiście obliczyć E i F. Pole widzenia (view frustum) dla danej odległości od kamery (na rysunku przedstawione dla ułatwienia jako trójkąt, w rzeczywistości to trapez z niewielką podstawą) mogę szybko obliczyć znając interesujący mnie dystans. Stosunkowo prosto obliczyć pkt H czyli punkt w stosunku do którego kamera jest prostopadła (środek pola widzenia) i wyciągnąć z niego view frustum GD.
Z tego miejsca nie potrafię jednak wyznaczyć E i F, a tym samym widełek dla pozycji kamery.
#unity3d #gamedev mam nadzieję, że nikt się nie obrazi za #matematyka