Wpis z mikrobloga

Witam, od dobrych kilku dni głowię się nad problemem i nie doszedłem do niczego konstruktywnego więc może znajdzie się tutaj dobra dusza, która będzie w stanie mi pomóc. Z góry przepraszam gdyby rysunek lub opis okazał się nieczytelny.

Stosunkowo prosta sytuacja. Mam płaszczyznę, której znam dokładne wymiary i pozycję oraz kamerę, której także znam pozycję oraz kąt nachylenia do płaszczyzny. Kamera może zmieniać pozycję na obu osiach, a celem jaki chce osiągnąć jest ograniczenie EF do danej płaszczyzny płaszczyzny.

Żeby to zrobić potrzebuję oczywiście obliczyć E i F. Pole widzenia (view frustum) dla danej odległości od kamery (na rysunku przedstawione dla ułatwienia jako trójkąt, w rzeczywistości to trapez z niewielką podstawą) mogę szybko obliczyć znając interesujący mnie dystans. Stosunkowo prosto obliczyć pkt H czyli punkt w stosunku do którego kamera jest prostopadła (środek pola widzenia) i wyciągnąć z niego view frustum GD.

Z tego miejsca nie potrafię jednak wyznaczyć E i F, a tym samym widełek dla pozycji kamery.

#unity3d #gamedev mam nadzieję, że nikt się nie obrazi za #matematyka
Pobierz T.....n - Witam, od dobrych kilku dni głowię się nad problemem i nie doszedłem do nic...
źródło: comment_FklsVhFf6FjittxGEUQ4kpuYfNQPHYmR.jpg
  • 2