Wpis z mikrobloga

Kumple mam problem ze swoim #huawei P8 Lite. Kiedy jestem w swoim mieście rodzinnym albo w mieście swojej dziewczyny (inne województwo, nie wiem czy to wnosi coś do sprawy) to normalnie działa mi transfer danych w telefonie. Natomiast jak tylko jadę samochodem/pociągiem/busem to nie mogę połączyć się z internetem, nawet jeśli zasięg mam normalnie i przejeżdżam przez miasta, a nie przez jakieś pola. To samo mam u kumpla, który mieszka na wsi pod moim miastem - nie jestem w stanie połączyć się tam z internetem, mam literkę "R" nad kreskami zasięgu. On ma tę samą sieć i nie ma problemu z internetem. Dzwonić albo pisać smsy zawsze mogę normalnie.

Sieć to Play, simka nowa, wymieniana 3 miesiące temu. Wcześniej miałem telefon Huawei P9 Lite i problem był taki sam, chociaż miałem starą kartę sim. Wymiana nie pomogła. Co robić? Kompletnie nie znam się na takich sprawach.
#pytanie #pytaniedoeksperta #internet #telefony #play #android
  • 14
@uhu8: Większość moich znajomych ma w Playu i żaden z nich nie ma takiego problemu. Naprawdę nie rozumiem w czym tutaj może być problem, ale jest to męczące, bo nie jestem w stanie korzystać z internetu w telefonie praktycznie nigdzie poza większymi miastami, a i tam nie zawsze łączy mi internet.
@MiloszAleNieCzeslaw: kup za 5zł startery innych sieci (oczywiście tych nie bazujących na infrastrukturze play) i sprawdź "w boju" czy tam, gdzie play zawodzi, inni dadzą radę. Kiedyś na zadupiach (właśnie na trasach kolejowych w lesie) najlepiej łapał plus, ale to przed czasami 3G/LTE.
@uhu8: Właśnie najbardziej zastanawia mnie jak to działa - miałem ten sam problem na dwóch telefonach i nawet wymiana karty SIM nie pomogła. Co najlepsze - moja dziewczyna ma tę samą sieć i kiedy podróżujemy razem, ona nie ma żadnego problemu z połączeniem z internetem.
a u dziewczyny może działać a u Ciebie nie, bo pewnie macie inne zestawy częstotliwości.