Wpis z mikrobloga

@world: a ja bym dodal ze Tesla nie ma pelnego autopilota (chyba). Ma asystenta pasa, tempomat adaptacyjny i jakieś rozpoznawanie sygnalizacji chyba. By miec autopilota musialaby miec lidar
  • Odpowiedz
@Naxster: Ma. Posiadanie czy nie lidaru nic nie zmienia. Autopilot z założenia tak jak w samolotach wspomaga kierowcę (pilota). A nie go "eliminuje". AP w Tesli to poziom 2 z 5 czyli kierowca ma być gotowy na przejęcie kontroli w każdej chwili i całkowicie odpowiada za auto. Pełna autonomia (FSD u Tesli) to poziom 5 - możesz spać upity w sztok na tylnej kanapie. 3 i 4 wymagają kierowcy za kierownicą
anon-anon - @Naxster: Ma. Posiadanie czy nie lidaru nic nie zmienia. Autopilot z zało...
  • Odpowiedz
Autopilot z założenia tak jak w samolotach wspomaga kierowcę (pilota).


@anon-anon: przecież autopiloty lotnicze same sterują lotem i potrafią nawet lądować...

Ok czyli jest możliwe zrobienie autopilota tylko na kamerach (acz tu są na masce i muszą być jakieś patrzące na boki, trochę mnie ciekawi jak ot rozwiążą) ale Tesla nadal ma (w moim rozumieniu) jedynie wspomaganie kierowcy a nie pełnego autopilota

Ale to jest mega interesujące, co za jednostka tam
  • Odpowiedz
@Naxster: A AP Tesli też sam steruje jazdą i przyspieszeniem i potrafi się nawet zatrzymać.
Co nie zwalnia kierowcy (pilota) z odpowiedzialności i obowiązku nadzoru - i w momencie gdy autopilot w Tesli/samolocie napotyka problem oddaje sterowanie w ręce człowieka i nie ma wymówki że nie jesteś gotowy. Masz mieć łapki na kierownicy/sterach.

FSD w Tesli ma wykorzystywać 8 kamer widzących 360 stopni dookoła autka.
Obecny AP2 (ciągle w rozwoju) wykorzystuje
  • Odpowiedz
A tu test w Londynie Nissana, 1,5kW komputerów w bagażniku, lidary sradary a usiłował ich wpakować pod ciężarówkę i przewalił na czerwonym. Więc do FSD droga daaaaleka.
To co jest obecnie w Tesli (układ CPU+GPU od nVidii) to tylko do czasu (wystarcza do poziomu 2 pod nadzorem kierowcy) aż opracują software do poziomu 5 i będą wiedzieć jaki sprzęt wyprodukować (robią własny z Samsungiem) i wtedy (darmowa bo już opłacona w cenie
anon-anon - A tu test w Londynie Nissana, 1,5kW komputerów w bagażniku, lidary sradar...
  • Odpowiedz
@anon-anon

I took my eyes off the road for a moment to change the song on the central display.

Choć jestem fanem Tesli, to dokładnie dlatego od początku uważałem, że brak fizycznych "gałek" do kontroli muzy, klimy, itp. to poważna wada tego auta.
  • Odpowiedz