Wpis z mikrobloga

Tyle mocy dostarcza w trybie ciągłym tzw. "gorące" ogniwo paliwowe (wodór) o powierzchni około kartki A5 I grubości około 3cm, 20 cel połączonych szeregowo.

Stwierdzenie "gorące" jest trochę na wyrost, ogniwo chłodzi się generowaną w procesie wodą (wiadomo, wodór + tlen = woda), która odparowuje z jego powierzchni. Sprawność procesu jest sztywna około 50%(fizyka się kłania), tak więc mniej - więcej tyle mocy w postaci ciepła trzeba też odprowadzić.

#ciekawostki #inzynieria #technika #technologia #ogniwapaliwowe #wodor#wodor no i chyba #emigracja bo w Polsce niestety nad takimi technologiami się nie pracuje
Pobierz
źródło: comment_kXPrjZeGY1dTCongxyQHC8rm1pg7DYER.jpg
  • 11
@BedeKiedysMarsjaninem:

O, tutaj mnie milo zaskoczyles, chociaz z tego co znalazlem tutaj : http://sigma-not.net/download.php?token=x1a03406741a139ad8d1a5b8462f0210

wychodzi na to, ze :


z membraną wymiany protonów (PEM), wyprodukowanych przez firmę Ballard

Tak po prawdzie, to majac dobrze dzialajace ogniwa i znajac ich slabosci, budowa samego systemu nie jest az taka wielka filozofia. Mam nadzieje, ze membrany zaczna tez byc robione w Polsce, ja wlasnie skryptuje testy dla trzech roznych membran.

@Jarek_P: To jest
To jest wlasnie najwieksza bolaczka ogniw paliwowych - male napiecie, duzy prad


@Wujek_Fester: napięcie rzędu 12V jest już całkiem użyteczne. A do celów typu napęd samochodowy i tak potrzebne byłoby tej mocy sporo więcej, więc można napięcie dowolnie podnieść zestawiając ileś takich ogniw w szereg.
Natomiast ponawiam moje pytanie, czy możesz pokazać jak wygląda takie ogniwo wraz z całą otoczką niezbędną dlań do pracy.