Wpis z mikrobloga

@Blurope: masz rację. W słowach "od kałuży można pokrzywić tarcze" nie chodzi o to, że każdy kontakt samochodu z wodą jest dla tarczy zabójczy, ale ryzyko jest. Prawda leży tu po środku.
@StachuChmura: wtrysk gazu w fazie ciekłej dla silników z wtryskiem bezpośrednim benzyny nie ma parownika, bo i po co skoro gaz trafia do wtryskiwaczy w fazie ciekłej? Poczytaj o tym, tam odpalanie od razu na benzynie, to nie
  • Odpowiedz
@audiokoks: To ja mam pytanie, czy przy krótkim postoju, np. na czerwonym świetle, trzymacie nogę na sprzęgle czy raczej luzik? Przyznam szczerze, że kusi mnie niewrzucanie luzu, żeby mieć szybszy start. ( ͡º ͜ʖ͡º)
  • Odpowiedz
@StachuChmura no nie zgodzę się. Nie każda instalacja na parownik. Są reduktory i bezpośredni wtrysk fazy cieklej do komory spalania. Poczytaj o generacjach instalacji gazowej.
  • Odpowiedz
@StachuChmura: z tym się zgadzam, ale stwierdzenie "każdy gaz ma parownik" to bzdura. Poza tym tak jest teraz, ale już od paru lat wśród nowych aut mało które ma silnik z wtryskiem benzyny do kolektora, więc takie instalacje bez parownika zakłada się coraz częściej, bo to jedyny słuszny wybór do silnika z wtryskiem bezpośrednim.
  • Odpowiedz
@beniu89: Na sprzegle stalem zaraz po prawku, dlugi czas. Teraz to z automatu luzik.
Jak jestem drugi czy dalszy to nie ma problemu z wrzuceniem biegu. Jak jestem pierwszy to patrze na swiatla przechodniow/drog przecinajacych.
Podobno sie tak auto tyra jak jest na sprzegle, ale nie wiem, bo nie znam sie na samochodach :)
  • Odpowiedz
  • 0
@audiokoks to zależy, jeżeli silnik był zgaszony wjechaniem w głębszą wodę, to próba odpalenia go na pych może się skończyć tragicznie. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
Jeśli masz kiepski rozrząd (pasek) lub wyciągnięty łańcuszek.


@Wladyslaw_Jagiello: To wtedy nawet redukcja biegu może zaszkodzić. :) Przy zdrowym pasku/łańcuchu NIE MA PRAWA.

Odpalem nie raz auto na wstecznym i 0 :) i co i nic. Trzeba umieć a szarpać mozna, ale co innego :)
  • Odpowiedz
@tychuss: przy zdrowych częściach oraz poprawnym złożeniu auto się nie zepsuje! Jeśli coś jest zużyte, jeśli było błędnie złożone - to się zepsuje. Ale nie będzie mówił wtedy, że zepsuło się przez to, że było zużyte i nie wymieniłeś na czas, ale przez to że jest to gówniane auto.
  • Odpowiedz
@beniu89: Tarcze się palą na tzw. półsprzęgle, jak trzymasz pedał sprzęgła na dole to tarcze się nie zużywają. Ja nigdy nie stoję na biegu na światłach, bo jest ryzyko wjechania komuś w 4 litery, za to zawsze trzymam rękę na lewarku i obserwuję lusterka.
  • Odpowiedz
  • 0
@Blurope: Jak ściągneli od Fiata, kiedy to ten sam koncern i ten silnik zadebiutował w modelu 156? :P
JTS były nieszczęśliwe, a w połączeniu z Selespeed to już dramat. Busso i TBi dawały radę.
  • Odpowiedz