Eh ale leje w #katowice niech przestanie bo nie lubię prowadzić w taką pogodę a do domu trzeba jakoś wrócić. I zawsze się boję akwaplanacji bo nigdy nie doświadczyłam i nie do końca wiem jak i co i jak uniknąć? Jakieś tipy?
@JanuszProgramowania: tak pamiętam tego merola :D to gdzie mieszkasz też pamiętam. Wszystko pamiętam! 1380? A ty civica miałeś? No lel :D tak to teraz konstruujo
Najgorszy aquaplaning wykryjesz dopiero jak będziesz chciała coś zrobić, w najgorszym wypadku może Ci uciec tył jadąc prosto ( ͡°ʖ̯͡°) Jak zaczynasz skręcać i czujesz że auto nie skręca, to nie skręcaj mocniej, utrzymuj kąt kierownicy na czucia tak jakbyś
@nama: nie będziesz miała dużej kontroli nad autem. Najlepiej nie robić gwałtownych ruchów. Ja miałem tak, tam gdzie się zjeżdża na A4 w stronę Gliwic, tam gdzie teraz postawili ten fotoradar, mimo że prędkość była niska. Nic nie jechało na szczęście, ale bardzo blisko wylądowałem krawężnika. Serce mocniej zabiło też.
@nama: czyli średnio wychodzi mi utrzymanie anonimowości na Mirko ( ͡°͜ʖ͡°) Civica nadal mam, ciężkawy jest ( ͡°͜ʖ͡°)
1100 kg i SUV, to bardziej mi crossoverem pachnie, ale wyprowadź mnie z błędu ( ͡°͜ʖ͡°) Napęd 4x4, obstawiam że i tak powyżej jakiejś prędkości Ci go rozłącza i napędzana jest tylko przednia oś, albo
@JanuszProgramowania: Suzuki Vitara więc nie wiem czy to suv czy crossover nie znam się :D To znaczy ja mam napęd "ustawiany". Normalnie jeżdżę na auto czyli mam na przód, mogę sobie go przełączać. Pełny napęd na 4 mam do 60 km/h ale to musiałabym sobie go ustawić. Podobno faktycznie się dołącza tył jak uzna, że jest potrzebny.
To co ten pan w audi odwala nie wygląda tak skomplikowanie a pewnie jest
@nama: trudna sprawa, ale zwracam honor, bo Vitara kiedyś była bezapelacyjnie terenówką, potem się ucywilizowała, i faktycznie bliżej jej do SUVa niż do Crossovera ( ͡°͜ʖ͡°) Ale ta masa mnie zaskoczyła, bardzo leciutka jest, dlatego obstawiałem Suzuki SX4 ( ͡°͜ʖ͡°)
@JanuszProgramowania: i tak mam cięższą o 100 kg bo z napędem, bez AllGripa waży ciut ponad tonę. Obecnie Vitara jest bez ramy stąd ten spory przeskok z terenówki na SUVa, z ramą został tylko Jimmy, który podobno w mieście jest bardzo niewygodny.
@nama: Przedewszystkim nie #!$%@?ć ( ͡º͜ʖ͡º) Kilka razy wpadłem w aquaplaning ale skończyło się na lekkim zarzuceniu przodem. ESP i puszczenie nogi z gazu dało radę. Generalnie to przy prędkościach 120-140 coś takiego mnie spotkało. Jak jadę wolniej w okolicach 100 to nic takiego nie miałem. Wiec recepta jest prosta, jedź wolno. Inna sprawa, że moim autkiem cieżko jechać wolno ( ͡º͜ʖ
I zawsze się boję akwaplanacji bo nigdy nie doświadczyłam i nie do końca wiem jak i co i jak uniknąć?
Jakieś tipy?
#samochody #bezpieczenstwo
1380? A ty civica miałeś? No lel :D tak to teraz konstruujo
@nama: nie będziesz miała dużej kontroli nad autem. Najlepiej nie robić gwałtownych ruchów. Ja miałem tak, tam gdzie się zjeżdża na A4 w stronę Gliwic, tam gdzie teraz postawili ten fotoradar, mimo że prędkość była niska. Nic nie jechało na szczęście, ale bardzo blisko wylądowałem krawężnika. Serce mocniej zabiło też.
to bywa trudne :D
nie pocieszyłeś :/
A jeszcze mnie dwie samotne wyprawy w góry czekają w październiku...
1100 kg i SUV, to bardziej mi crossoverem pachnie, ale wyprowadź mnie z błędu ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Napęd 4x4, obstawiam że i tak powyżej jakiejś prędkości Ci go rozłącza i napędzana jest tylko przednia oś, albo
To znaczy ja mam napęd "ustawiany". Normalnie jeżdżę na auto czyli mam na przód, mogę sobie go przełączać. Pełny napęd na 4 mam do 60 km/h ale to musiałabym sobie go ustawić. Podobno faktycznie się dołącza tył jak uzna, że jest potrzebny.
To co ten pan w audi odwala nie wygląda tak skomplikowanie a pewnie jest
Obecnie Vitara jest bez ramy stąd ten spory przeskok z terenówki na SUVa, z ramą został tylko Jimmy, który podobno w mieście jest bardzo niewygodny.