Wpis z mikrobloga

@zirytowana_plaszczka:

W 2015 SpaceX wydało ponad 1,3 miliona dolarów na lobbing i 1,5 miliona w 2014. To więcej niż bezpośrednio wydał ich rywal ULA (900 tysięcy w 2015, milion w 2014), choć mniej, jeśli weźmiemy pod uwagę spółki-matki ULA, czyli Boeing i Lockheed-Martin, z których każda wydaje na ten cel ponad 10 milionów dolarów rocznie.
  • Odpowiedz
@OCISLY: @Qer: Mysle ze on by chcial, bo owszem jest biznesmanem, ale jednak przede wszystkim jest wizjonerem.
Tutaj pana CEO tylko zbajtował, a zarowno Eleon jak i ja chcielibysmy zeby tę zarzutkę łyknął :)
Czym wiecej firm w kosmosie tym lepiej dla wszystkich.
  • Odpowiedz
  • 13
@OCISLY myślę że na pewno nie polecą. Zobacz ile czasu się pieprzą z falconem heavy czy dragonem 2, a co dopiero BFS. Przeciez to jest wahadłowiec, duzo bardziej zaawansowany niz space shuttle. Uważam, że bfr/bfs przed 30' nie poleci, chyba ze jakis prototyp.
  • Odpowiedz
  • 12
@cr6d No to uwierz mi że Falcon Heavy i Dragon 2 ma tyle wspólnego z BFR co ULA z tanim dostępem w przestrzeń kosmiczną

FH mimo wszystko nie był dobrym pomysłem i nie nadążył za stałe rozwijającym się F9 na podstawie którego został zbudowany. Ten Falcon Heavy które teraz poleci to składak kilku wersji Falcona 9 i dopiero w drugim starcie ujrzymy go w docelowej wersji Block 5

Dragon 2 zarówno jak
  • Odpowiedz
@cr6d: Tak jak Pani Barka napisała.

- FH po prostu nie ma wielkiego sensu, więc dlatego tyle to trwa;
- Dragon 2 jest w gestii NASA - oni mają bodaj 54 procedury które musi przejść Dragon 2 i jedna poprawka w każdej procedurze wymaga przejścia CAŁEJ procedury raz jeszcze.

Elon wielokrotnie narzekał na procedury bezpieczeństwa NASA, niedostosowane do dzisiejszych realiów.

No a SpaceX zarabia kupę kasy.
  • Odpowiedz