Wpis z mikrobloga

Mirki, mam pytanie. Dużo mówi się, że #naukaprogramowania to przyszłość, ale wszyscy przecież programistami nie zostaniemy, więc mam pytanie co według Was będzie dochodowym zajęciem w najbliższych latach?
Pytam ogólnie, a nie tylko dla siebie. Co według Was poza wspomnianymi specjalistami #it czy spawaczami, elektrykami, kasjerami itp... będzie potrzebne na rynku pracy? Niedawno widziałem jakiś nagłówek gdzieś, że 60% obecnych uczniów szkół podstawowych będzie pracować w zawodach, które jeszcze nie istnieją. Sam się zastanawiam nad tym co będę robił po studiach (kierunek studiuję ciekawy, ale raczej nie chcę pracować w "tym"). Mam trochę zysku z #bitcoin (nie wiem czy mogę mówić "zysku" bo nic nie zrealizowałem jeszcze, więc mogę to jutro stracić), ale raczej chcę już powoli z tego wychodzić :/

Warto inwestować w jakieś kursy, książki? Kiedyś chciałbym otworzyć coś swojego, ale sam jeszcze nie wiem co chcę robić :/
#praca #pracbaza #zawod #nauka
  • 54
więc mam pytanie co według Was będzie dochodowym zajęciem w najbliższych latach?


@Sick_Bitch: Dużo mówi się, że automatyka nie dotknie zawodów miękkich. Psycholog/terapeuta, bo maszyna go nie zastąpi tak łatwo, a stan psychiczny społeczeństwa raczej się nie polepsza ;) Opiekun starszych osób, bo społeczeństwo się starzeje. Pielęgniarz/pielęgniarka i tak dalej. Nie wiem czy będzie to bardzo dochodowe, w Polsce ostatni zawód raczej nie na ten moment :D Ale na pewno są
poczytaj o AI (sztucznej inteligencji) programisci sa w czolowce odchodzacych zawodow, nie tak ze wszyscy straca prace, ale pisaniem prostych programow, wklepywaniem kodu zajmie sie AI wiec rynek mocno sie skurczy.